۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۹۶۶۶۰
گزارش کامل از همایش نقش انقلاب در بیداری ملت ها؛

نمی شود به دروس سنتی اکتفا کرد، باید دنیا را شناخت

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری ملت ها، با حضور طلاب خارجی و سخنرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در شهر مقدس قم برگزار شد.
 دکتر حداد عادل  همايش نقش انقلاب اسلامي در بيداري ملت ها
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر، سراسر ایران اسلامی حال و هوای ویژه ای به خود گرفته است و آحاد  جامعه درتکاپوی برگزاری باشکوه جشن های دهه مبارکه فجر هستند.

 

در این بین طلاب خارجی تحصیل کننده در حوزه علمیه قم نیز همگام با هم کیشان خود با شرکت در همایشی دهه مبارک فجر را گرامی داشته  و با دعوت از دکتر حداد عادل،  تبیین نقش انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را شنیدند.



روز پنج شنبه هفتم آبان ماه همایش نقش انقلاب اسلامی در بیداری ملت ها به همت مجتمع آموزش عالی فقه در مسجد این مدرسه برگزار شد و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این همایش به تبیین ویژگی های امام راحل و مقام معظم رهبری پرداخت و نقش انقلاب اسلامی را در تحولات مختلف برجسته و حایز اهمیت ارزیابی کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با گرامی داشت دهه مبارک فجر، به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت و ابراز داشت: اهمیت انقلاب اسلامی روز به روز بیشتر احساس می شود.

وی تحولات اخیر در کشورهای تونس و مصر را به برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز در غرب و جهان اسلام غوغایی بپا شده است و انقلاب اسلامی تبدیل به کانون الهام بخش جهان شده است.

شاخص های مهم امام و رهبری

حداد عادل تصریح کرد: روشی که امام راحل در هدایت انقلاب داشتند امروز در سایر نقاط دنیا فرا گیر شده است و در تحولات تونس و مصر آثار و امواج آن مشاهده می شود.

وی وجود و بقای نظام اسلامی را مدیون نقش ولایت فقیه و رهبری انقلاب دانست و نظام اسلامی را به درختی که ایمان و اسلام ریشه آن، رهبری تنه و ساقه آن و مردم هم شاخ و برگ آن هستند، تشبیه کرد.

حداد عادل افزود: امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی را تاسیس کرد و مقام معظم رهبری نیز دستاوردهای ایشان را حفظ کردند و انقلاب را به پیش بردند و ضرورت دارد امروز بیش از پیش به شخصیت امام راحل و مقام معظم رهبری توجه کنیم و این مساله مهم ترین نکته ای است که طلاب غیر ایرانی باید در شخصیت این دو بزرگوار به آن توجه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه امام راحل و رهبری درک حکومتی از اسلام داشته و دارند و اسلام را یک دین سیاسی و اجتماعی می دانستند، افزود: اسلامی که امام راحل به ما آموخت این است که در عین حال که یک امر ایمانی، قلبی، نیایشی و اخلاقی است، یک دین اجتماعی و سیاسی نیز است.

غلامعلی حداد عادل بیان داشت: دعوا و مشکل ما با دنیای مخالف انقلاب اسلامی در یک چیز است(سکولاریسم) طرفداران سکولاریسم می گویند دین یک امر شخصی و فردی است و نباید در عرصه امور اجتماعی و سیاسی دخالت کند، اما ما می گوئیم سیاست جزو لاینفک و جدایی ناپذیر دین است.

وی افزود: اگر مسائل سیاسی و اجتماعی را از دین و اسلام جدا کنیم، آن جنبه های ایمانی و اعتقادی نیز به درستی تامین نخواهد شد.

این فعال سیاسی، درک درست ودقیق از مفهوم ولایت و امامت را تفاوت دیگر جهان بینی امام و رهبری دانست و تصریح کرد: ولایت و امامت تنها یک اظهار محبت و ابراز احساسات نیست، بلکه اهمیت اینها به دلیل این است که ما را متوجه رهبری سیاسی بکند و بسیاری از رفتارها، منش ها و روش ها در پرتو این درک اساسی تصحیح می شود و تغییر پیدا می کند.

وی گفت: امام راحل انقلاب اسلامی را برای عمل به تکلیف الهی رهبری کردند و هیچ انگیزه دیگری غیر از عمل به وظیفه و تکلیف شرعی در کار ایشان نبود و در این راستا نیز تاکیدات بسیاری داشتند.

حداد عادل افزود: توکل و اخلاصی که امام داشت فوق تصور ما است، انگیزه ایشان کاملا الهی بود و در تفکر سیاسی شان ملت اصل بود و هیچ شائبه ای در قدرت طلبی امام راحل و مقام معظم رهبری نبوده و نیست.

وی تاکید کرد: ساده زیستی که در زندگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری وجود دارد، اگر با وضعیت سران سایر کشورها و حتی کشورهای اسلامی مقایسه شود به تفاوت های بسیار کلیدی و اساسی پی خواهیم برد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل هیچ گاه خود را امام خطاب نکردند و کاملا بی اعتنا به دنیا و مظاهر مادی بودند و ثروت ایشان در زمانی که دارفانی را وداع گفتند کمتر از زمانی بود که ایشان به قدرت و رهبری رسیده بودند.

حداد عادل در ادامه گوشه هایی از ساده زیستی مقام معظم رهبری را برای حاضران روایت و خاطرنشان کرد: تاملی کوتاه در زندگی ایشان نشان می دهد که ایشان نیز همچون امام راحل کاملا بی اعتنا به دنیا بوده و هستند.

وی با تبیین ویژگی ها و شاخص های مهم زندگی امام راحل و مقام معظم رهبری، افزود: ثروت و دارایی امام راحل روزی که از دنیا رحلت فرمودند از زمانی که ایشان به رهبری رسیده بودند کمتر بود که این مساله بی اعتنایی فوق العاده ایشان را به دنیا و مظاهر آن نشان می دهد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه زندگی مقام معظم رهبری نیز این گونه است، تصریح کرد: من دو سه ماه بعد از انتخاب ایشان به عنوان رهبری از سوی مجلس خبرگان خدمت ایشان رسیدم، مقام معظم رهبری نحوه انتخاب خود را بیان کردند و گفتند: بعد از فوت امام همان روزی که می خواستند رهبر جدید را انتخاب کنند، من دیدم نگاه ها متوجه به من است و قرار است برای من رای گیری کنند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند من ظهر که به منزل آمدم دو رکعت نماز خواندم و در آن نماز با تضرع از خدا خواستم که این بار روی دوش من مگذار، بعد رفتم و در جلسه عصر اصرار کردم که این مسؤولیت به من واگذار نشود، اما اصرارم به جایی نرسید و اعضا رای دادند؛ بعد از رای دادن با همان حال تضرع تصمیم گرفتم حالا که این بار روی دوشم گذاشته شده است، با تمام توان و قوا به وظایفم عمل کنم.

خاطره خواستگاری رهبر انقلاب از دختر حداد عادل برای فرزند خود

حداد عادل، بی اعتنایی به دنیا را یکی از مهم ترین ویژگی های زندگی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: وقتی قرار شد وصلتی بین خانواده ما و ایشان صورت بگیرد و ما افتخار پیوند سببی با رهبر معظم انقلاب پیدا کنیم و ایشان از دختر ما برای آقازاده خود خواستگاری کنند، گفتند آقای حداد بنشینیم و باهم در این باره صحبت کنیم.

وی تاکید کرد: ما دو به دو نشستیم و با هم مشغول صحبت شدیم، ایشان فرمودند آقای حداد من و بچه هام هیچی در زندگی نداریم، شما می خواهید قبول کن و به این وصلت رضایت بده و می خواهی قبول نکن، ایشان همچنین گفتند من از کتاب های کتابخانه گذشته، بقیه وسایل زندگی ام در یک وانت بزرگ جا می شود، از اول این گونه زندگی کرده ام و خدا هم کمک کرده است؛ از این به بعد نیز این گونه هستیم، پسر من نیز طلبه است و بدان که هیچی ندارد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در این چندین سالی که از آن تاریخ می گذرد صحت این سخن را تجربه کرده و از نزدیک دیده ام.

حداد عادل خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بی اعتنا به دنیا و در عین حال مشتغل به دنیا جهت اصلاح امور خلق و مردم هستند و ما باید به زندگی و روش و منش ایشان توجه کنیم و از آن درس بگیریم.

حدادعادل، در ادامه دقت رهبر انقلاب در امور را بسیار مهم و جالب ارزیابی کرد و گفت: ایشان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی یک تحلیل دقیق از اتفاقات و قضایای روسیه بعد از گورباچف برای نمایندگان ارائه دادند و فرمودند من حوادث آن روزها را یادداشت کرده ام.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی رمان های بزرگ دنیا از نویسندگان کشورهای مختلف را مطالعه می کنند و بنده نیز بارها دیده ام ایشان یک رمان 400 صفحه ای را خوانده اند و آخر کتاب یک صفحه تحلیل نوشته اند که این داستان بر اساس چه فکری نوشته شده و نقاط قوت آن چیست.

حداد عادل افزود: اخیرا یکی از دوستان من که از استادان ایرانی مقیم آمریکا بود پیش من آمد و دو نسخه از کتاب خود را به من داد که یکی از آن را به مقام معظم رهبری بدهم، من هم خدمت ایشان رفتم و کتاب را تقدیم کردم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یک ماه قبل آقا مجتبی آقا زاده مقام معظم رهبری پیش من آمد و پاکتی که ایشان برای من نوشته بودند را به من داد، حضرت آقا در این نامه خطاب به من نوشته اند که سلام و سپاس مرا به نویسنده کتاب برسانید و بگوئید که فلان جای کتاب مطلب بسیار شجاعانه و ادیبانه نوشته شده بود.

شاخص امروز حوزه مقام معظم رهبری است

وی با بیان اینکه در هر عصری یکی از علمای آن عصر نمونه و شاخص بوده است که طلاب به او نگاه کنند و الگو بگیرند، ابراز داشت: بیش از 50 سال پیش شاخص در حوزه علمیه قم مرحوم حضرت آیت الله بروجردی بود، امروز شاخص و الگو برای طلاب مقام معظم رهبری است، روحانیان و طلاب این دوره باید سعی کنند مثل ایشان باشند؛ این تشخیص من است، نمی شود تنها به دروس اختصاصی سنتی حوزه اکتفا کرد، باید دنیا را شناخت.

حدادعادل، شرح صدر مقام معظم رهبری را نیز فوق العاده خواند و بر ضرورت درس و الگو گرفتن از شخصیت ایشان تاکید کرد.

وی آشنایی به شرایط زمان و دنیای معاصر را شاخصه دیگر امام راحل و رهبر معظم انقلاب ذکر و تصریح کرد: هم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و هم مقام معظم رهبری با دنیای معاصر خود کاملا آشنا بودند و جهان معاصر را به خوبی می شناختند و می دانستند دنیای امروز چه دنیایی است.

احیای اسلام بدون شناخت جهان معاصر ممکن نیست

وی با بیان اینکه احیای اسلام در دنیا بدون شناخت دنیا ممکن نیست، افزود: این مساله در زندگی امام راحل و مقام معظم رهبری کاملا مشهود بود و این بزرگواران از طرق مختلف در جریان آخرین اخبار و رویدادها بوده و هستند و به خوبی جهان را می شناسند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه توصیه هایی به طلاب غیر ایرانی ارائه کرد و گفت: از هر کشوری که به جمهوری اسلامی ایران آمده اید باید تاریخ، ادبیات و جریانات روشنفکری و مسائل سیاسی آنجا را بدانید و در جریان امور قرار داشته باشید.

این استاد دانشگاه بیان داشت: امام و رهبری مسائل اصلی جهان اسلام را به درستی تشخیص داده بودند، فرق اهم و مهم را به خوبی می دانستند و دشمنان اصلی را هم به بهترین شکل می شناختند.

ابراز داشت: امام راحل به درستی تشخیص داده بودند که مشکل دخالت آمریکا در سرنوشت کشورهای اسلامی است و می فرمودند: اسرائیل باید محو شود، این مساله یعنی خط دهی که ای مسلمانان بدانید دشمن اصلی شما اینها هستند.

وی خاطرنشان کرد: درسی که باید از سیره و منش و روش امام و رهبری بگیریم این است که مراقب باشیم جای اصل و فرع را عوض نکنیم، از نشانه های انسان خردمند این است که مسائل فرعی را به جای مسائل اصلی و مسائل اصلی را به جای مسائل فرعی ننشاند.

با فرعی و اصلی کردن امور بهتر می توان از  اهل بیت دفاع کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امروز خردمندی در رهبری جهان اسلام اقتضا می کند که مسائه اصلی خود را بدانیم، آیا مساله اصلی ما دعوای شیعه و سنی است؟ در مسائل داخلی خیلی ها پیش مقام معظم رهبری می روند و توضیح می دهند که آقا فلانی چه می کند، رهبری توضیح می دهند که شما فکر می کنید من این مسائل و چیزها را نمی دانم، من اطلاعاتی دارم که شما ندارید، ولی مساله اصلی ما این نیست.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات در مساله شیعه و سنی حرف هایی زده می شود که ما از آن تعجب می کنیم که به عنوان مثال چرا به حضرت زهرا(س) و ائمه آن قدر که باید توجه نمی شود؟ در جواب باید گفت توجه می شود اما این توجه به گونه ای است که آتش اختلاف تشدید نشود، چون عزت مسلمانان مهم تر است؛ در این صورت بهتر و راحت ترمی توان از اهل بیت دفاع کرد، چرا به این موضوع توجه نمی کنند؟

حداد عادل در ادامه خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبر محصول و میوه همین حوزه های علمیه هستند که در یک فضای دینی و روحانی تربیت شده اند و باید توجه داشت توجه به حوزه های علمیه، روحانیت و نهاد مرجعیت است که می تواند چنین افراد صالح، شجاع را تربیت کند، این درختی که امام و رهبری میوه آن هستند را باید مراقبت کرد.

امام راحل و مقام معظم رهبر مراقب شؤون مرجعیت و روحانیت بوده و هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نهم دی تاکید کرد: امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای کاملا مراقب حفظ شؤون و حرمت مرجعیت و روحانیت بودند که این نهاد قدرتمند، الهی روشن ضمیر و آگاه باقی بمانند و توجه این دو بزرگوار به حوزه های علمیه در همین نکته است.

وی ادامه داد: در سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم نیز این عنایت و توجه ویژه رهبر انقلاب را به حوزه های علمیه شاهد بودیم و ایشان در مدت حضور ده روزه خود در این شهر مقدس با آحاد و اقشار مختلف مردم به ویژه حوزویان دیدارهای بسیار خوبی را داشتند.

حداد عادل به دیدار طلاب خارجی با مقام معظم رهبری اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان در جمع طلاب غیر ایرانی گفتند شما در ایران مهمان نیستید، شما صاحبخانه اید، این تعبیر بسیار درست و دقیق بود و به هیچ وجه شاعرانه نبود.

وی خطاب به طلاب غیر ایرانی گفت: رهبر انقلاب اسلامی این تعبیر را صرفا برای خوشایند شما بیان نکردند، ان شاءالله که با توجه به آیه نفر دست پر به کشور خود برگردید و حوزه علمیه درست کنید و چراغ آنجا باشید و هرکجا رفتید تبدیل به ستون خیمه شوید.

روحانی اندونزیایی: انقلاب اسلامی باعث شد طلبه شوم

گزارش خبرنگار رسا از این همایش حاکی است قبل از حضور دکتر حداد عادل و قرار گرفتن وی پشت تریبون که در ساعت یازده صبح اتفاق افتاد، فرصت مناسبی بود تا چند تن از طلاب و روحانیان غیر ایرانی نیز به بیان دیدگاه های خود بپردازند.

حجت‌الاسلام حسن تونو از دانش آموختگان جامعه المصطفی و اهل کشور اندونزی، با استفاده از این شرایط به بیان  نظرات خود درباره موضوع همایش پرداخت و همچنین طلبه شدن خود را مرهون انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی انقلاب اسلامی را باعث ایجاد تحولات اساسی و بنیادین در عرصه های مختلف بین المللی ارزیابی کرد و ابراز داشت: تحولاتی که انقلاب با خود به همراه داشت، منحصر در کشور ایران نیست و این تحولات بسیار زیاد و در سطح بین المللی فرا گیر است.

این روحانی اندونزیایی گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله اندونزی، لبنان، فلسطین و سایر کشورها تحولات بسیار خوبی ایجاد شده است و این روزها نیز در کشورهای تونس، مصر و الجزایر وضعیت تغییر یافته است و مردم حاکمیت مستبدان را برنمی تابند و خواستار تغییر و تحول در کشور خود هستند.

انقلاب اسلامی دین را از انزوا خارج و وارد متن زندگی و سیاست کرد

حجت‌الاسلام تونو با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه انفجار نور بود، تصریح کرد: تاثیرات انقلاب اسلامی در کشور اندونزی نیز بسیار چشمگیر و زیاد بوده است به گونه ای که در این کشور افراد فراوانی به مذهب تشیع گرویده اند.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب ایران، اسلام و آموزه های دینی تنها در امور فردی، نماز و روزه و عبادات خلاصه می شد، اما انقلاب اسلامی این آموزه ها را به متن زندگی و سیاست وارد کرد.

حضور یک طلبه هندی در کاروان آزادی غزه

حضور یک طلبه غیر ایرانی و دانش آموخته جامعه المصطفی العالمیه در کاروان همبستگی با مردم مظلوم و بی دفاع غزه که چندی پیش پس از حرکت از کشور هند و گذر از کشورهای پاکستان، ایران، سوریه، ترکیه و مصر به این منطقه محاصره شده رسید، در این همایش فرصتی را ایجاد کرد که این طلبه به بیان خاطرات خود بپردازد و سفرنامه 35 روزه این کاروان را برای حاضران تشریح کند.

حجت‌الاسلام محمد حسین صورت والا اهل کشور هند، کمک به مردم مظلوم غزه و شکستن حصر این منطقه را هدف اصلی کاروان همبستگی عنوان و تاکید کرد: کاروان همسبتگی با مردم غزه که از کشورهای مختلف بودند با هدف شکستن حضر غزه و کمک به مردم مظلوم و ستم دیده این منطقه حرکت خود را از هند آغاز کردند.

وی یازدهم آذرماه را تاریخ شروع حرکت کاروان همسبتگی با مردم غزه از کشور هند آغاز ذکر کرد و با گلایه و ابراز تاسف از سنگ اندازی هایی که برخی از کشورها در مسیر حرکت کاروان ایجاد کرده بودند، نقش تشکل و اتحادیه امت واحده را در این سفر طولانی بسیار برجسته خواند.

این عضو کاروان همسبتگی با مظلومان غزه همچنین از عدم اجازه خروج زمینی کاروان توسط دولت هند و صادر نکردن روادید چند تن از اعضای کاروان از سوی دولت پاکستان ابراز تاسف کرد و گفت: ما تصمیم داشتیم به دلیل تبعات و بازتاب هایی که سفر زمینی داشت قصد داشتیم از ابتدا سفر خود را به صورت زمینی آغاز کنیم، اما با توجه به سنگ اندازی ها و مشکلات ایجاد شده به ناچار با پرواز هوایی وارد شهر تهران شدیم و حرکت زمینی خود را رسما از ایران و شهر زاهدان آغاز کردیم.

حجت‌الاسلام صورت والا، از استقبال شایسته ایرانی ها در شهرهای مختلف کشور قدردانی کرد و گفت:اعضای کاروان همسبتگی با مردم عزه به هر شهری از ایران که می رسیدند با استقبال بسیار خوب مردم مواجه می شدند به گونه ای که در لحظه ورود به شهر مقدس قم، بیش از یک ساعت و سی دقیقه در حلقه استقبال کنندگان گرفتار شدیم و خوشبختانه مراجع تقلید، علما و مسؤولان استانی نیز به خوبی از ما استقبال کردند.

وی افزود: دکتر احمدی نژاد رییس جمهور ایران نیز به هنگام اقامت کاروان آزادی در دانشگاه تهران، با حضور سرزده خود در جمع کاروان آزادی شور و شوق اعضا را دوچندان کرد و به ما روحیه داد.

این دانش آموخته جامعه المصطفی العالمیه در ادامه به سفر این کاروان به کشورهای ترکیه و سوریه و استقبال خوب مردم و دولتمردان این دو کشور اشاره کرد و از اوضاع نامناسب کاروان در کشور مصر و بدرفتاری مسؤولان این کشور ابراز گلایه و تاسف کرد.

وی تصریح کرد: در این کشور فضا کاملا سیاسی و امنیتی بود، ما در بین نظامی ها قرار گرفته بودیم و آنها به ما اجازه هیچ کاری را نمی دادند و به اعضایی که از ایران آمده بودند اجازه ورود ندادند، گذرنامه های ما را نیز تا پایان زمان حضور دراین کشور از ما گرفته بودند و در هر اتوبوس دو نفر نظامی مسلح گذاشته بودند.

این طلبه عضو کاروان همسبتگی با مردم غزه افزود: اعضای کاروان آزادی غزه 120 نفر بودند که مسؤولان کشور مصر ما را در دو اتوبوس جا داده بودند و در واقع اتوبوس برای ما زندان سیار بود.

وی بیان داشت: با نظامیان آنها صحبت می کردیم چرا با ما این گونه برخورد می کنید، آنها در جواب می گفتند اسرائیلی ها به ما دیکته می کنند که چکار بکنیم، اما از ظاهر آنها نیز پیدا بود که از این وضعیت ناراحت و ناراضی هستند.

رژیم صهیونیستی تاسیسات و مدارس غزه را تخریب کرده است

حجت الاسلام صورت والا تصریح کرد: بعد از مصر به غزه رسیدیم وقتی وارد این منطقه شدیم، ساختمان های چند طبقه را مشاهده کردیم، از مسؤولان حماس که با ما بودند مساله را پرسیدیم آنها گفتند این منطقه یک منطقه بندری است و اسرائیلی ها بیمارستان ها، مدارس، تاسیسات و زیرساخت های این منطقه را بمباران کرده اند و این مساله نیز کاملا مشهود بود و آثار جنایات این رژیم وجود داشت.

وی افزود: سه روز ما در غزه بودیم و با خانواده های شهدا، اسماعیل هنیه و مسؤولان مقاومت ملاقات کردیم، یک روز که با اسماعیل هنیه مشغول ملاقات بودیم در بین ملاقات برق محل جلسه و ملاقات که یکی از هتل های بین المللی غزه به شمار می آمد، رفت و واقعا در این منطقه کمبود امکانات احساس می شد.

ملت های جهان با ایران همصدا شوند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند

این طلبه هندی، با آروزی آزادی بیت المقدس و نماز خواندن در مسجدالاقصی، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: همه ملت های جهان باید با ایران اسلامی همصدا شوند و جنایات این رژیم منحوس را محکوم کنند.

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) تاکید کردند که ملت اسلام موظف اند با کمک های مالی و معنوی خود براداران اسلامی خود را یاری کنند و همه مسلمانان دنیا باید به این مساله مهم توجه نمایند.

عضو کاروان همسبتگی غزه تصریح کرد: حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی غزه و کشته و زخمی کردن حدود پنجاه نفر اوج ددمنشی و خوی وحشی گری این رژیم را نشان می دهد.

گفتنی است، همایش نقش انقلاب اسلامی در بیداری ملت ها که در آن کلیپ های صوتی و تصویری و سرودهای انقلابی نیز پخش شد، همزمان با لحظه اذان ظهر به افق تهران به پایان رسید و حاضران نماز ظهر و عصر را به جماعت در مسجد مدرسه حجتیه اقامه کردند. /924/502/ح
ارسال نظرات