۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۹۶۶۶۹
به مناسبت جشن پیروزی انقلاب؛

185 برنامه فرهنگی در مساجد تبریز اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر 185 برنامه فرهنگی مذهبی در مساجد مختلف شهرستان تبریز اجرا می شود.
مسجد جامع  طالبيه تبريز
حجت الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با ایام الله دهه فجر 5 خانه عالم در نقاط مختلف استان آربایجان شرقی به بهره برداری خواهند رسید.

وی از اعزام 280 روحانی به روستاهای دورافتاده استان خبر داد و گفت: دهه فجر امسال 140 همایش در سطح مساجد تبریز با محوریت مردم و روحانیان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری خاطر نشان کرد: همزمان با دهه فجر 185 برنامه فرهنگی مذهبی در مساجد و نقاط مختلف شهرستان تبریز اجرا می شود که با توجه به تقارن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام سوگواری دهه آخر صفر، بیشتر برنامه ها دینی و معنوی خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری همایش تجلیل از چهره‌های قرآنی همزمان دهه فجر در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این همایش تجلیل به همت دارالقرآن‌الکریم استان و با هدف تجلیل از فعالان حوزه علوم قرآنی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به راه اندازی کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب برای استفاده پژوهشگران و اندیشمندان حوزه های علمیه آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این کتابخانه بیش از 2 هزار عنوان کتاب در حوزه ادیان، مذاهب و فرق مختلف وجود دارد که برخی از کتب موجود منحصر به فرد به شمار می رود.

حجت الاسلام اسکندری همچنین تصریح کرد: همزمان با سالروز قیام 29 بهمن سال 56 تبریز همایش تجلیل از روحانیان تأثیرگذار این حرکت انقلابی در تبریز برگزار خواهد شد.

وی بدون اشاره به نام روحانیانی که در این همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرند، خاطر‌نشان کرد: این همایش به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و بیت نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی با هدف معرفی و تجلیل از روحانیان مجاهد منطقه آذربایجان به ویژه شهر تبریز برگزار می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات