۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۹۶۶۷۶
امام جمعه رشت:

مردم برخی کشورهای عربی، گرفتار سیاست های دین گریزانه دولت خود هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان به نقش رهبری مرجعیت و ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: جای یک رهبر اسلامی در قیام های مردم تونس، مصر، اردن و یمن خالی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان حجت الاسلام و المسلمين زين العابدين قرباني، نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در خطبه های نماز جمعه رشت، از دهه فجر با عنوان روزهای بزرگ خدا یاد کرد و گفت: انقلاب برکات زیادی داشته و حرکت های مردمی برای تشکیل حکومت های اسلامی در سراسر جهان نشأت گرفته از تفکر انقلابی مردم ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، قیام کنونی مردم در کشورهای اسلامی تونس، مصر، اردن و یمن را نتیجه تأثیر فرهنگ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: مردم کشورهای اسلامی از حکومت های دست نشانده غرب در رنج هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: سی و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی را با این فلسفه جشن می گیریم که حکومت صالح انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی(ره)، جایگزین حکومت دیکتاتور پهلوی جایگزین کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی به نقش رهبری مرجعیت و ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: جای یک رهبر اسلامی در قیام های مردم تونس، مصر، اردن و یمن خالی است.

امام جمعه رشت، تلاش های مردم کشورهای اسلامی را برای تشکیل حکومت اسلامی ستود و گفت: قیام های مردمی در صورت نبود رهبری مانند امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای، موفقیت چندانی کسب نخواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر لبنان توانسته در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی و آمریکا مقاومت کند، به علت رهبری های سید حسن نصرالله است.

خطیب نماز جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص وضعیت سیاسی لبنان، گفت: غرب با همکاری سعد حریری به دنبال برگزاری دادگاه فرمایشی برای متهم کردن حزب الله به ترور رفیق حریری بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: ابتکار عمل حزب الله در معرفی شاهدان دروغین دادگاه بین المللی و معرفی نخست وزیر جدید، مانع از اجرایی شدن توطئه خلع سلاح حزب الله و آرامش یافتن رژیم اشغالگر قدس شد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در خطبه نخست با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر، اظهار داشت: حضرت امیر(ع) در این نامه افزایش درآمد ملی و سرانه درآمد مردم و جهاد با دشمن را از ویژگی های حکومت صالح معرفی می کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به احداث یک میلیون و 100 هزار واحد مسکونی امسال در کشور اعلام کرد: دولت در رفع محرومیت تلاش می کند و مردم کشور ما، مانند مردم دیگر کشورها، درآمد سرانه پایینی ندارند.

خطیب نماز جمعه رشت درباره جهاد با دشمن، از دیگر ویژگی های حکومت های صالح، یادآور شد: حسنی مبارک، مردم غزه و فلسطین را تحریم کرده و در برابر صهیونیست ها تسلیم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که امروز از رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به مسلمانان بدخواه تر نداریم، افزود: رابطه دوستانه حسنی مبارک با رژیم صهیونیستی یکی از دلایل خشم مردم مصر نسبت به حکومت است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی تاکید کرد: وظیفه حکومت های اسلامی حمایت از مسلمانان و جهاد با دشمنان اسلام است.

امام جمعه رشت، اصلاح اعتقادات و اخلاق جامعه را از دیگر شئون حکومت های صالح برشمرد و گفت: دولت صالح، امتی مهذب و آراسته به اخلاق عالی الهی و انسانی تربیت می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش برنامه های ضد دینی دولت تونس در افزایش نارضایتی مردم این کشور از اقدامات ضد اسلامی بن علی، اعلام کرد: مردم کشورهای اردن، مصر، عربستان نیز گرفتار برنامه های دین گریزانه دولت های خود هستند.

خطیب نماز جمعه رشت، دولت های روی کارآمده پس از انقلاب را در ایران دین مدار و مدافع اسلام ناب توصیف کرد و گفت: رییس جمهور در سفر اخیر خود به گیلان 55 میلیارد تومان برای رونق برنامه های فرهنگی و اسلامی استان اختصاص داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، پیشرفت های علمی را از برجسته ترین ویژگی های حکومت های صالح از نگاه حضرت علی(ع) عنوان و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در سایه اسلام و ایمان به جایگاهی در توسعه علمی دست یافته که باعث افتخار همه مسلمانان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی همچنین خواستار برگزاری مراسم ویِه دهه آخر صفر شد و گفت: پیامبر اکرم(ص) دنیایی از بزرگواری و کرامت بود.

وی با بیان این که جامعه جهانی امروز به رهنمود ها و کرام تهای اخلاقی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) محتاج است، اظهار داشت: سیره و سلوک پیامبر اکرم(ص) راهگشای بسیاری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی جوامع امروزی است.

امام جمعه رشت با ابراز تأسف از درگذشت شیخ محمد علی العمری، رهبری شیعیان عربستان، اعلام کرد: این عالم دینی 45 سال از عمر با برکت خود را به جرم شیعه بودن در زندان آل سعود به سر برده بود./950/پ201/س
ارسال نظرات