۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۹۶۶۷۸
آیت الله شبستری:

موج جدیدی از بیداری امت اسلامی به راه افتاده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به تحولات اخیر شمال آفریقا گفت: موج جدیدی از بیداری امت اسلامی به راه افتاده است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تحولات اخیر در تونس، یمن و مصر نشان می دهد که دوران سلطه گری غرب به ویژه آمریکا به سر رسیده است.

وی با بیان این که موج جدیدی از بیداری امت اسلامی به راه افتاده است، خاطر نشان کرد: دولت های دیکتاتوری و دست نشانده عرب دیگر در حاشیه امنیت نیستند، چراکه مسلمانان به دنبال حکومت واقعی مبانی اسلامی هستند.

عضو خبرگان رهبری تحولات اخبر تونس و مصر را نشانه های صدور ارزش های انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز آمریکا بیش از هر کشور استعمارگر دیگر نگران تحولات اخیر است، چراکه مواضع خود را با بیداری مسلمانان در خطر می بیند و مردم از اسلام ستیزی آنان به ستوه آمده اند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر ادامه اسلام گرایی و آزادی خواهی به حق مردم تونس و مصر برای اخراج دیکتاتورهای دست نشانده غرب ادامه داد: نهضت مردم تونس به یمن و مصر نیز سرایت کرده و این روزها شاهد تحولاتی ماندگار در تاریخ و به ضرر رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود امام راحل به میهن در 12 بهمن سال 57 اظهار داشت: در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد نهضت اسلامی مردم مسلمان تونس و مصر هستیم.

وی با بیان این که امام راحل چنین روزهایی را پیش بینی کرده بود، گفت: درایت، فضایل، شجاعت و مبارزات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باید بیش از گذشته به نسل جوان تبیین شود.

آیت الله شبستری با اشاره به تقارن ایام دهه فجر با دهه آخر صفر، خواستار توجه به شؤون مذهبی در ویژه برنامه های گرامی داشت انقلاب اسلامی شد و افزود: بایستی بعد مذهبی جشن ها و برنامه ها نمود بیشتری داشته باشد./935/پ201/س
ارسال نظرات