۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۹۶۷۵۰
مدیر کل اوقاف گلستان:

بیش از 3500 موقوفه در استان گلستان شناسایی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان، با اشاره به وجود سه هزار و 500 موقوفه در استان گفت: گلستان با دارا بودن بیش از 180 هزار رقبه ثبت شده، رتبه اول کشوری را از تعداد رقبات به خود اختصاص داده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمد ناصر انتصاری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، روز گذشته در جمع خبرنگاران، عمل به نیات واقفان را مهم‌ترین مأموریت سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: شناسایی و احیای موقوفات از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

وی با بیان این که وقف از پیشینه تاریخی ارزشمندی برخوردار است، افزود: پیشینه تاریخی وقف افتخاری برای ما است؛ اما فرسودگی آن باعث شرمندگی می شود.

حجت الاسلام انتصاری با اشاره به این که جریان با عظمت وقف یک موضوع احسانی ماندگار همراه با نیت خیرخواهانه نوعدوستی برای تامین اهدافی مقدس است، ادامه داد: وقف در واقع باعث جاودانگی واقف خیراندیش می شود و هم سرمایه را به یک جریان دائمی تبدیل می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان، با اشاره به وجود 120 بقعه متبرکه در استان خاطرنشان کرد: هر کدام از این بقاع گویای تبلیغ اهل بیت است و ستارگان درخشان آسمان نبوت و امامت هستند.

حجت الاسلام انتصاری با اشاره به وجود سه هزار و 500 موقوفه در این استان، گفت: گلستان با دارا بودن بیش از 180 هزار رقبه ثبت شده، رتبه اول کشوری را از تعداد رقبات به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که بیش از پنج میلیارد و 900 میلیون ریال امسال از سه هزار و 500 موقوفه و 180 هزار رقبه استان جمع آوری شده است، خاطرنشان کرد: این درآمدها، صرف نیات واقفان در عزاداری سیدالشهدا، کمک به ایتام و اطعام دهی و غیره شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: افزون بر این 120 بقعه متبرکه استان امسال شش میلیارد و 986 میلیون ریال درآمد داشتند که با توجه به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و سفر زائران، این میزان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

حجت الاسلام انتصاری در ادامه سخنان خود با بیان این که در فضای مسجد می توان جوانان را از تهاجم فرهنگی حفظ کرد، یادآور شد: مسجد افزون بر این‌که محل حفظ نیرو در جامعه است می‌تواند محل مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت مساجد بستگی به توان نیروهای مدیریتی در مسجد است، بنابراین از نیروهای ارزشمند و توانمند در مسجد باید برای ایجاد یک تحول جدی استفاده کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات