۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۹۶۷۵۳

دومین نمایشگاه عفاف و حجاب ریحانه در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری دومین نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان ریحانه در تبریز خبر داد.
حجاب در نمايشگاه
نسرین پیرسماری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: دومین نمایشگاه عفاف و حجاب تبریز همزمان با دهه فجر در دانشگاه پیام نور برپا خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت نخستین نمایشگاه ریحانه در آبان ماه خاطر‌نشان کرد: این نمایشگاه تأثیرگذاری منطقه ای و فراملی داشت، چنان که بسیاری از سایت‌ها و شبکه های ماهواره ای معاند نظام اسلامی، علیه این نمایشگاه به فعالیت پرداختند.

پیرسمساری با اشاره به اینکه طی یک طرح مطالعاتی در سال گذشته، 72 درصد بانوان آذربایجان شرقی علاقه‌مند به حجاب اسلامی هستند، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طرح های مختلفی از سوی نخبگان و مؤسسات دولتی و غیردولتی ارایه شده که به تدریج اجرایی خواهند شد.

وی از از طراحی لباس های متحدالشکل ویژه دانشجویان دانشگاه های استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح مصوبه از سوی وزارت علوم نبوده بلکه در محدوده قانون انضباطی دانشگاه های استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: اجرای این طرح به معنای حجاب اجباری نبوده، بلکه تنها تلاشی برای حفظ فضای آموزشی سالم همچون بسیاری از کشورهای اسلامی، است.

پیرسمساری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نشست تخصصی و کارکاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده و همچنین جریان‌شناسی مسائل روز در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این نشست اردیبهشت سال آینده در سطح شمال غرب برگزار می‌شود./935/پ203/س
ارسال نظرات