۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۹۶۷۷۳

همایش نقش روحانیت در احیای وقف در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، اظهار داشت: همایش نقش روحانیت در احیای وقف در خوزستان برگزار می شود.
حجت الاسلام سيد عبدالرضا حسيني فرد، مدير کل اوقاف و امور خيريه خوزستان
حجت‌الاسلام سید عبدالرضا حسینی‌فرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری همایش نقش روحانیت در احیای وقف در خوزستان خبر داد.

وی همچنین از برگزاری برنامه هم اندیشی و تعامل فکری در زمینه‌های وقف و روحانیت‌، وقف و قانون و وقف و قوه قضاییه در هفته وقف خبر داد و گفت: مساله هم‌اندیشی وقف و روحانیت که در ارتباط با مباحث فقهی و شرعی است، بحث مهم و دارای اهمیت ویژه ای است، زیرا اگر مسایل شرعی و فقهی و پی‌گیری‌های حقوقی اوقاف حل شود، این اداره با افراد و دستگاه‌ها مشکلی نخواهد داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: دیدار با علما و ائمه جمعه در راستای تحقق هم‌اندیشی وقف و روحانیت از مهمترین برنامه‌هایی است که اداره کل اوقاف و مور خیریه خوزستان در نظر دارد در این هفته برگزار کند.

امام جمعه موقت شیبان اهواز اظهار داشت: وقف یکی از نعمت‌های الهی است که خداوند آن را به عنوان نعمتی بی‌پایان در جامعه اسلامی قرار داده و احیای سنت وقف احیای بسیاری از برکات دینی است؛ احیای وقف می تواند ملجأ و پناهگاهی برای ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد.

حجت الاسلام حسینی فرد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسایلی که باید به آن توجه کرد، این است که جایگاه مباحث فقهی و شرعی مورد توجه اقشار مختلف جامعه و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد که در این زمینه نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات قابل انکار نیست؛ از این رو جامعه روحانیت باید در تبیین جایگاه وقف از نظر فقهی و شرعی در جامعه تلاش کرده تا این امر خیر احیا شود./945/ت302/ص
ارسال نظرات