۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۹۶۸۲۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ آغاز به کار نمایشگاه حریم ریحانه در تبریز و گردهمایی روحانیان کلیبر از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
 خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان حریم ریحانه در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز با حضور مدیر کل دفتر آموزش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی از مسؤولان استانی در تبریز آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که به همت دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی ترتیب یافته است، 84 پوستر با موضوع حجاب و عفاف در اسلام، ادیان و قرون مختلف به نمایش گذاشته شده است.

قلیزاده، معاون فرهنگی دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد استان هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: برپایی این نمایشگاه ها می تواند در شناساندن تاریخ حجاب در ادیان و قرون مختلف و همچنین اهمیت عفاف در اسلام و دفاع از حریم عفاف در جامعه نقش موثری داشته باشد.

گفتنی است، علاقه مندان تا چهاردهم بهمن از ساعت 15 تا 18 عصر می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به محل نگارخانه فخرالدینی مجتمع سینمایی تبریز مراجعه کنند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستر افزایش می یابد

حجت الاسلام سیفعلی محمد زاده، امام جمعه شبستر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شبستر با تاکید بر تبیین فرهنگ مبتنی بر ارزش های اسلامی در تمامی حوزه ها، اظهار داشت: برای نشر محتوی اعتقادات اسلامی باید فرهنگ سازی شود و نمود آن نیز در جامعه ملموس باشد.

وی یادآور شد: حرکت های خوبی در جریان معرفی مناسب محتوای انقلاب انجام یافته که جهت نتیجه گیری بهتر از برنامه های فرهنگی باید دقت مضاعف در این حوزه انجام پذیرد و با قوت فعالیت ها را رسد کرد که در این جریان نیز تمامی ارگان ها و مسئولان باید پیشقدم باشند.

امام جمعه شبستر، فرهنگ هر جامعه را معرف ارزش و اعتبار آن دانست و بر فرهنگ سازی در راستای نشر محتوای اعتقادات اسلامی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مردم با آمادگی کامل در صحنه های اجتماعی و سیاسی حضور دارند و تاکنون این را ثابت کرده اند، خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند مسئولان در عمل به فرهنگ انقلابی پیشقدم بوده و الگویی برای جامعه و عموم باشند.

امام جمعه شبستر با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف تصریح کرد: مسئله حجاب و عفاف باید بیش از پیش مورد توجه آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ادارات باشد چرا که جوانان ایران اسلامی از نهاد پاک برخوردارند و پیام های دینی را باوردارند.

چهارمین آیین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر در تبریز برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: چهارمین آیین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود.

علی داننده با اشاره بر لزوم ارج گذاشتن به رسانه هایی که در راه پیشرفت و اعتلای فرهنگ و هنر دلسوزانه تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: آیین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر در جهت ارتقا سطح کیفی و کمی خبر و افزایش تعداد خبرهای تولیدی و توسعه ای رسانه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر انجام می‌شود.

وی ایجاد ترغیب و تحرک و پویایی بیشتر در رسانه ها را از دیگر اهداف برگزاری این آیین عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگزار رسانه ها به عنوان یکی از عوامل اصلی توسعه فرهنگی و همچنین تنویر افکار عمومی اظهار داشت: انتخاب رسانه برتر با اولویت میزان خبرهای تولیدی و پوشش خبری رویدادهای فرهنگی و هنری استان ، کیفیت ،صحت ، سرعت و دقت در اطلاع رسانی خبرها انجام می گیرد که نسبت به دوره های پیش با توجه به ارتقای کیفیت خبرهای فرهنگی و هنری در استان تعداد بیشتری از رسانه ها تجلیل می شوند.

داننده افزود: آیین یاد شده در چهار گروه خبرگزاری ها و صداو سیما ، روزنامه ها، هفته نامه ها، ویژه نامه ها و نمایندگی های مطبوعات برگزار و برگزیدگان هر گروه انتخاب و معرفی می شوند.

وی از انتخاب رسانه برتر اخلاق در گروههای یاد شده خبر داد

داننده با تاکید بر ضرورت گسترش تهیه خبر های تولیدی در رسانه ها ، گفت: حمایت مدیران مسوول نشریات از خبرنگاران و ایجاد بستر مناسب برای تحقق این امر مهم ضروری است.

چهارمین آئین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر همزمان با ایام دهه فجر توسط روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

گردهمایی روحانیان و مسؤولان هیئات مذهبی کلیبر برگزار شد

حجت الاسلام میکاییل اسکندری، معاون فرهنگی و مسول دارالقرآن الکریم استان طی سخنانی درگردهمایی مشترک روحانیان و متولیان هیئات مذهبی شهرستان کلیبر گفت: از نظر قرآن بصیرت و روشنگری، بینش و نگرش درست و صحیحی است که آدمی با این امور می تواند آن را به دست آورد؛ بنابراین کسانی که به وسیله اعضا و جوارح خویش تنها در اندیشه پاسخ گویی به خواسته های نفسانی هستند و یا پلشتی ها و پلیدی ها برای آنان معنا و مفهومی ندارد، نمی توانند به بصیرتی دست یابند که حقایق را بر آنان منکشف سازد و آنان را نسبت به کار درست از نادرست آگاه و هوشیار کند و قدرت تشخیص شان را افزایش دهد و در نهایت از کار نادرست باز دارد.

وی افزود: خداوند در آیه ۲۰۳ سوره اعراف به ایمان به عنوان مهم ترین عامل دست یابی انسان به قدرت تشخیص حق از باطل و درست از نادرست یعنی بصیرت اشاره می کند و در ادامه در آیه ۲۰۱ همین سوره تقوا را از مهم ترین عوامل تحقق بخش بصیرت و روشن دلی در آدمی برمی شمارد.

جشنواره سراسری فیلمنامه نویسی در تبریز برگزار می شود

جشنواره سراسری فیلمنامه نویسی در سه محور نماز و نیایش، آزاد و بخش ویژه با عنوان همت مضاعف و کار مضاعف برگزار می شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره سی ام فروردین ماه سال آینده است که آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره اردیبهشت ماه 90 در تبریز برگزار می شود.

علاقمندان می توانند حداکثر سه اثر خود را در قالب داستانی، مستند، پویانمایی و گونه های مختلف ارائه نمود ه و فیلمنامه های ارسالی باید به صورت تایپ شده و حداکثر در 25 صفحه و روی یک طرف کاغذ و در سه نسخه به دبیر خانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولی عصر، مجتمع فرهنگی و سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال شود.

گفتنی است، آثار ارسالی بایددارای خلاصه طرح ( حداقل یک صفحه ای ) بوده و آثار اقتباسی با ذکر منبع و خلاصه آن صورت گیرد./935/د101/س
ارسال نظرات