۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۹۶۸۴۰

نگاهی به پایگاه اینترنتی فکر جوان

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اینترنتی«فکر جوان» یکی از پایگاه های اینترنتی مذهبی فعال در دنیای مجازی است که از سوی چند تن از طلاب حوزه علمیه قم به روز رسانی می شود.
پايگاه اينترنتي فکر جوان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی«فکر جوان» یکی از پایگاه های اینترنتی مذهبی فعال در دنیای مجازی است که از سوی چند تن از طلاب حوزه علمیه قم به روز رسانی می شود.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام مهدی زارع، مدیر این پایگاه که یک روحانی جوان و فعال در دنیای مجازی است با نام مستعار «سخن آشنا» به همراه چند نفر از دوستان طلبه خود در این پایگاه مطلب می نویسند.

موضوعات حدیثی،‌ خبر، اخلاقی و تربیتی،‌ اشعار مذهبی،‌ ازدواج و خانواده، اهل بیت(ع)، مهدویت، حجاب و عفاف بخشی از مطالبی است که این بلاگر روحانی همراه با دوستانش در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده اند.

همچنین، معرفی نرم افزارهای مذهبی، خدمات تلفن همراه، تم مذهبی، نرم افزارهای تلفن همراه، پیامک های مذهبی، مشاوره، فرق و ادیان، پرسش های رسیده، مقالات، مناسبت ها، میزگردها و پرونده های ویژه از دیگر مطالب این پایگاه مذهبی است.

پایگاه اینترنتی«فکر جوان» از اردیبهشت 1388 فعالیت خود را در دنیای مجازی آغاز کرده است و تا کنون نزدیک به هزار پست ایجاد کرده است؛ پست هایی همچون، رمز نعمت ها، بصیرت پیام عاشورا، مواظب باشیم به حاشیه نرویم، سخنان پروفسور ادوارد براون در مورد قیام عاشورا از بهترین مطالب این پایگاه است.

از نکات قابل توجه این پایگاه، پاسخ به پرسش های مخاطبان در قسمت نظرات این پایگاه و در بخش مشاوره آنلاین مدیر و مشاور ازدواج است، به صورتی که بسیاری از کاربران پاسخ های خود را در این دو بخش دریافت می کنند.

همچنین در بخش میزگردها، خلاصه ای از پرسش ها و پاسخ های مدیر پایگاه در کانون های مختلف گفت‌و گو به نمایش گذاشته شده است که از نوآوری ها و ابتکارات مدیر این پایگاه و در نوع خود بی سابقه است.
 
آدرس پایگاه های اینترنتی مراجع بزرگ تقلید و علما، پایگاه ها و مراکز پاسخگویی و پایگاه های اینترنتی و وبلاگ های طلاب و روحانیان فعال در عرصه مجازی اینترنت از دیگر بخش های این پایگاه اینترنتی است.

پایگاه اینترنتی فکر جوان در بازه های مختلف زمانی به صورت مرتب منتشر شده است، اما به نظر می رسد در دو ماه اخیر به صورت مرتب به روزرسانی نشده است.

یکی از نویسندگان این پایگاه در آخرین پست خود با عنوان«راز نعمت ها» با زبان وبلاگی بحث وفای به عهد را مطرح کرده است، در بخشی از این مطلب می خوانیم:«برای بهره مندی از نعمت ها و الطاف الهی هم، رمز و کد مخصوصی هستش، اگه بلد باشیم می تونیم از اونا بهره لازم رو ببریم، ولی اگه رمز رو بلد نبوده و یا فراموش کرده باشیم از نعمت ها محروم می شیم. اما رمز بهرمندی از نعمت ها پایبندی به عهد و پیمان بوده و بر عکس اون، پیمان شکنی و ظلمه.»

در بخش« ارتباط با ما» این پایگاه نیز از قول مدیر پایگاه اینترنتی فکر جوان می خوانیم:« محیط اینترنت فضایی است که افراد مختلف با عقاید گوناگون در حال فعالیت هستند بنده نیز که بزرگترین افتخار زندگیم شاگردی مکتب امام جعفر صادق (ع) است با این امید که بتوانم در حد توان خود در این فضا گامی با هدف ایجاد محیطی جذاب و متنوع با محتوای دینی بردارم اقدام به راه اندازی سایت فکر جوان نموده و از دوستانی نیز دعوت به همکاری نمودم، که لطف کرده قبول زحمت نموده اند، اسامی آیدی های ایشان به عنوان نویسنده مطالب در این پایگاه مشخص است».

گفتنی است، علاقه مندان به مشاهده و استفاده از این پایگاه اینترنتی می توانند به نشانی http://www.fekrejavan.ir مراجعه کنند./919/ت302/ع

ارسال نظرات