۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۹۶۸۷۴
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی؛

مبلغان دینی ابهامات مردم درباره مسأله وقف را برطرف کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی گفت: باید به سنت حسنه و الهی وقف که مظلوم واقع شده بیشتر پرداخته شود و علما با بیان احکام وقف و حدود و صغور آن، ابهاماتی را که در ذهن مردم وجود دارد برطرف کنند.
حجت الاسلام سيد غلامعباس موسوي، مدير كل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم


حجت الاسلام سید غلامعباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک فرا رسید هفته وقف گفت: وقف یکی از احکام دینی و اسلامی ما مسلمانان است، در قرآن و روایات نیز به وقف اشاره شده و یکی از ابواب مهم فقه اسلامی است و از دیرباز مؤمنان نسبت به این سنت حسنه الهی اقدام کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت بیان احکام وقف برای مردم گفت:‌ وقف اقدام به حبس مال با نیت خیرخواهانه و مصرف در راه الهی «فی سبیل الله» و مسیرهای خاصی که واقف مد نظر دارد است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: تبلیغ دین و ارشاد مردم نیازمند یک سری ابزار، امکانات و برنامه است که وقف می تواند یکی از پشتوانه های مالی و اقتصادی تبلیغ دین باشد.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغ دینی و مبلغان نیز نقش به سزایی در ایجاد فرهنگ وقف در میان مردم دارد و موظفند آثار، ثواب، ضرورت وقف را برای مردم تبیین کنند و وقف را جهت دهی کنند.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: توجه به نیازهای امروز، نیازهای جوانان، مسائل فرهنگی و اجتماعی از موضوعاتی است که مبلغان لازم است برای مردم درباره وقف تبیین کنند.

وی با اشاره به ضرورت احیای سنت حسنه وقف تأکید کرد: بسیاری از مردم از ثمرات و برکات وقف اطلاع کافی ندارند و اگر مردم نسبت به این مسأله آگاه شوند موقوفات بسیاری در جامعه ایجاد می شود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: لازم است وقف از مسیر های سنتی خارج شده و در زمینه نیازهای روز همچون ازدواج و جهیزیه جوانان، درمان بیماری ها، تهیه سرپناه برای افراد بدون مسکن موقوفاتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: بسیاری از موقوفات رها شده اند و بسیاری از آنها در مسیر خود استفاده نمی شود و لازم است مسؤولان با گذاشتن متولی، احیای آنان و قرار دادن در مسیر درست، ابهاماتی را که در ذهن مردم ایجاد شده، برطرف کنند.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: در ادیان و مکاتب دیگر نیز به مسأله وقف توجه شده است و درصدد هستند با ایجاد این سنت حسنه به یاری دیگران بشتابند.

وی با اشاره به وجود برخی از ابهامات در ذهن مردم درباره وقف تأکید کرد: لازم است به این سنت حسنه الهی که مظلوم واقع شده است بیشتر پرداخت و علما با بیان احکام وقف، حدود و صغور آن به برطرف شدن این ابهامات کمک کنند./919/ت302/ع

ارسال نظرات