۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۹۶۸۷۹
حجت الاسلام قرائتی:

دین را از متن قرآن بیاموزیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قرائتی استناد به شعر برخی شعرا را بسیار خطرناک دانست و گفت: شما دینتان را از شعرا و سیاسیون نگیرید، باید دین را از متن قرآن بیاموزیم.
حجت الاسلام قرائتي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت السلم محسن قرائتی، استاد تفسیر قرآن در جمع مدیران و کارکنان رادیو معارف با اشاره به برخی از آیات و مفاهیم قرآن بر تولید محصولات رسانه‌ای در قطعات کوتاه تأکید کرد و افزود: امروزه دیگر مردم حوصله شنیدن بحث‌های طولانی را ندارند و به اصطلاح باید مطالب را ساندویجی برایشان طرح کرد. تملق گویی برای شنونده در کار نباشد و خیلی سریع سراغ بحث بروید.

مفسر تفسیر قطره‌ای قرآن کریم افزود: متأسفانه نتوانسته‌ایم قرآن را نه به خودمان و نه به مخاطبان بچشانیم از تمثیل‌های قرآنی زیاد استفاده کنید و حتماً یک ششم بحث‌ها را به معاد اختصاص دهید.

وی استناد به شعر برخی شعرا را بسیار خطرناک دانست و گفت: شما دینتان را از شعرا و سیاسیون نگیرید، باید دین را از متن قرآن بیاموزیم، فرصتی را در اختیار افرادی بگذارید که حرف حساب دارند ولی گمان هستند، برخی عوام خیلی حکیم‌اند.

حجت الاسلام قرائتی در خصوص شهداء نیز گفت: شهداء را فراموش نکنید خیلی از خانواده شهداء احساس فراموشی می‌کنند، حتماً زمانی را به معرفی و قرائت وصیت‌نامه و خاطرات شهداء اختصاص دهید.

استاد درس قرآن در رابطه با لزوم راه‌اندازی سایت خنده‌ و همچنین برنامه‌های طنز گفت: در برنامه‌های طنز باید به گونه‌ای باشد که به مقدسات و اقوام توهین نشود و مراقب باشیم که با طنز مردم را غافل نکنیم، از گفتن طنزهای سیاسی نیز به طور جدی پرهیز کنیم.

حجت الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: داستان‌ و راستان شهید مطهری از بهترین منابع داستانی است که حتی از رو خواندن داستان‌های آن بسیار زیبا و پرمحتوا می‌باشد.

وی در پایان سخنان خود خطاب به کارکنان رادیو معارف، کار در این رادیو را یک نعمت بزرگ دانست و آنها را از نگاه مادی نهی کرد و افزود: در کارهایمان به خدا التماس کنیم که به ما اخلاص بدهد. /901/د102/ص
ارسال نظرات