۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۹۶۹۰۰

همایش روحانیان طرح هجرت آذرایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیان طرح هجرت بلند مدت و مستقر آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام ميکائيل صفايي، معاون تبليغ و آموزش هاي کاربردي مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی روحانیان طرح هجرت بلند مدت و مستقر آذربایجان شرقی، روز گذشته در آستانه فرا رسیدن دهه فجر در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام میکائیل صفایی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی از اعزام 350 مبلغ همزمان با دهه آخر صفر به مناطق مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: اعزام این تعداد روحانی در دهه آخر صفر در طول سال های پس از انقلاب اسلامی در این استان بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مساله تبلیغ را شان و هویت حوزه های علمیه می دانند، خاطر نشان کرد: در عرصه تبلیغ باید با خدا معامله کرد که در غیر اینصورت در دنیا و آخرت متضرر خواهیم شد.

حجت الاسلام صفایی با اشازه به حدیثی از پیامبراکرم(ص) گفت: آن حضرت بهترین امت را کسانی می داند که خداوند را در دل بندگانش محبوب گرداند، که مصداق بارز این حدیث مبلغان و روحانیان هستند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت تبریز با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی با کمبود روحانی روبه‌رو است، گفت: هم اکنون بیش از 60 روستای بزرگ استان درخواست روحانی داشته اند که به علت کمبود روحانی نتوانسته ایم اعزام داشته باشیم، این در حالیست که تعدادی از روستاها دارای خانه عالم هستند اما روحانی برای اعزام وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر شمال آفریقا و مصر تصریح کرد: امروز شاهد شکل گیری خاورمیانه اسلامی به برکت اندیشه های ناب امام راحل هستیم.

حجت الاسلام صفایی ادامه داد: آن زمانی که عده ای کوته فکر این سخن امام راحل را که می فرمودند؛ انقلاب اسلامی را صادر خواهیم کرد، به معنای لشکرکشی تعبیر می کردند، امروز می بینند که چگونه آرمان های انقلاب اسلامی الهام بخش مردم آزادیخواه دیگر کشورهای اسلامی شده است.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: آن رهبر فرزانه به این علت که از خدا ترس داشت، از کسی واهمه نداشت و با تفسیر آیات الهی، عزت امت اسلامی را به ارمغان آورد./935/پ202/س
ارسال نظرات