۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۹۶۹۳۵
اسفندماه برگزار می شود؛

نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی نورالثقلین در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی نور الثقلین، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
نخستين جشنواره بين المللي شعر عربي نورالثقلين در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی نورالثقلین، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، 22 اسفند ماه سال جاری در شهرستان اهواز برگزار می شود.

براساس این گزارش، اتصال تنگاتنگ قرآن و عترت بر مبنای حدیث شریف ثقلین و سایر احادیث، تمجید، مدح و ثنای قرآن و اهل بیت علیهم السلام و رثای آن بزرگواران از محورهای این جشنواره بین المللی می باشند.

همچنین بیان جایگاه والای قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص)، مسائل اخلاقی، دینی، حکمت و پند با الهام مستقیم از قرآن کریم و کلام اهل(ع) و تأثیر مستقیم و کلام و سیره اهل بیت(ع) در ابعاد مختلف زندگی از دیگر محورهای این جشنواره اعلام شده است.

شایان ذکر است، پذیرش همه سبک ها و قالب های شعر عربی اعم از کلاسیک، شعر آزاد، فصیح و محلی، تناسب محتوای اشعار ارسالی با موضوعات و ارسال حداکثر 3 اثر از صاحبان اشعار به دبیرخانه جشنواره از شرایط شرکت در این مسابقه هستند.

قابل ذکر است، دبیرخانه جشنواره باتوجه به نوع و حجم آثار رسیده از طریق هیئت داوران، تعدادی از آثار را انتخاب و از صاحبان آثار برگزیده جهت حضور در جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد و آثار برگزیده در قالب کتاب چاپ خواهد شد.

مهلت ارسال آثار این جشنواره، به دبیرخانه تا پایان بهمن ماه جاری است، نشانی دبیرخانه خوزستان، اهواز، امانیه خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است./945/پ202/ص
ارسال نظرات