۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۹۶۹۳۷

لوح فشرده طبیعت و درمان در قم تولید شد

خبرگزاری رسا ـ لوح فشرده «طبیعت و درمان» به همت محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.
نور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی هاشمی، مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز نور در گفت و گو با خبرنگاران هدف از تولید این لوح فشرده را گردآوری کتابخانه ای غنی با محوریت گیاهان دارویی و درمان طبیعی بیماریها عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: بیان فواید و چگونگی مصرف بیش از 600 گونه از گیاهان، غلات و حبوبات، میوه ها، آبها و جانوران بخشی از این لوح فشرده علمی است.

هاشمی اظهار داشت: طرز تهیه داروهای گیاهی جهت بیمارهای داخلی و خارجی، آشنایی با علائم بیماری ها و نحوه درمان آنها، بیان فواید و زیان های منابع طبیعی بر گروه های خونی مختلف، آشنایی با درمان های سنتی و فواید آنها نسبت به درمان امروزی و اشاره به صدها حدیث و روایت مرتبط با چگونگی خوردن و آشامیدن سالم و بیان فواید و زیان های منابع طبیعی بر گروه های مختلف خونی از دیگر مطالب خواندنی لوح فشرده «طبیعت و درمان» است.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط منطقی میان واژگان و متن کتب از طریق فهرست کلمات و جستجوی عبارات، ارائه امکانات فنی جهت انجام پژوهش های موضوعی در کتب، عرضه فهرست ها و نمایه های مختلف جهت تسهیل در امر تحقیق از قابلیت های پژوهشی و فنی این لوح فشرده است.

هاشمی یادآور شد: پژوهش در متن از طریق فهرست درختی و گزینشی، امکان تنظیم فهرست کتب بر اساس الگوی دلخواه، استفاده از نمایه زنی، حاشیه نویسی، رنگی کردن و علامت گذاری، یادداشت برداری، گزینش متن، ارتباط لغت نامه با متن کتب برنامه از دیگر امکانات گسترده این لوح فشرده است./919/پ203/ع

ارسال نظرات