۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۹۶۹۴۹

ورود 300 دانش‌پ‍ژو ه جدید در حوزه دانشجویی تبریز

خبرگزاری رسا ـ 300 طلبه دانشجو برای تحصیل در ترم بهمن حوزه دانشجویی شهید بهشتی تبریز پذیرش شدند.
ورود 300 دانش‌پ‍ژو ه جدید در حوزه دانشجویی تبریز
حجت الاسلام مشهود عینلو، مدیر حوزه دانشجویی شهید بهشتی تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پس از پایان مهلت نام نویسی برای تحصیل در این مرکز علوم اسلامی، 350 دانشجو به صورت حضوری و 295 نفر به صورت اینترنتی داوطلب تحصیل بودند.

وی خاطر نشان کرد: پس از آزمون ورودی و مصاحبه حضوری، 300 دانشجو برای تحصیل در ترم بهمن حوزه دانشجویی شهید بهشتی تبریز پذیرش شده اند که از 20 بهمن در کلاس های درسی حاضر خواهند شد.

حجت الاسلام عینلو با بیان این‌که دروس ارائه شده در این مرکز در طول شش ترم خواهد بود، ادامه داد: تحصیل در این مرکز برای عموم دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی آزاد است و برای هر ترم تحصیلی 12 واحد ارائه خواهد شد.

وی با بیان این‌که کلاس های این مرکز هر هفته بعد از ظهر روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برگزار می شود، تشریح کرد: حوزه علوم اسلامی دانشجویی افزون بر ارائه دروس ارایه شده در فعالیت‌های فرهنگی متنوعی از جمله شرکت در کارگروه‌های مطالعاتی، شرکت در کانون حوزه دانشجویی و حضور در هیأت حوزه دانشجویی مشارکت فعالی دارد.

به گفته وی حفظ قرآن کریم، فقه و اصول فقه، صرف و نحو، معارف شیعه، ترجمه و مفاهیم قرآن، نظام سیاسی اسلام، تاریخ اسلام، حدیث شناسی، ادبیات عرب، منطق، فلسفه اسلامی، فقه، کلام اسلامی، عقاید، آشنایی با نهج البلاغه، آشنایی با علوم قرآنی، جریان‌شناسی و اندیشه سیاسی اسلام همچون دروس ارائه شده در این حوزه دانشجویی است.

مدیر حوزه دانشجویی شهید بهشتی واحد تبریز با اشاره به امتیازات تحصیل در این مرکز خاطر نشان کرد: ارایه گواهی پایان دوره، امکان ادامه تحصیل در حوزه های علمیه، بهره مندی از سهمیه عمره دانشجویی، دیدار با علما و مراجع تقلید درقم و شرکت در اردوهای فرهنگی و زیارتی از جمله امتیازات تحصیل در این حوزه دانشجویی است.

حجت الاسلام عینلو در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، این واحد در میان دیگر واحدهای کشور جایگاه برتری دارد و در آینده نیز باید این جایگاه حفظ شود که این مسأله نیازمند همت و همکاری مسؤولان و دانشجویان این حوزه دانشجویی است.

وی با بیان این‌که تعامل میان حوزه‌های علمیه و حوزه دانشجویی افزایش خواهد یافت. گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، حوزه دانشجویی شهید بهشتی تبریز در مسیر بالندگی قرار گرفته است.

گفتنی است، حوزه دانشجویی شهید بهشتی واحد تبریز در سال 1379 در دانشگاه تبریز راه اندازی و آغاز به فعالیت کرده است./935/پ202/س
ارسال نظرات