۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۹۶۹۶۷
محقق حوزه علمیه قم:

موازی کاری پژوهشی و رعایت نکردن اولویت ها محصول آشفتگی مدیریت پژوهشی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه بیان داشت: مدیریت پژوهشی به معنای ایجاد سیستم یکنواخت و ساختار غیر منعطف نیست زیرا پژوهش نیازمند خلاقیت است.
پژوهش

حجت الاسلام ثقفی، استاد دانشکده الهیات دانشگاه آزاد تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وضعیت نامطلوب موسسات پژوهشی حوزوی بیان داشت: نمی توان داوری رضایت بخشی از پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقی حوزه داشت.

وی با اشاره به اینکه مراکز پژوهشی این اشکال را طرح می کنند که فاقد امکانات لازم هستند، گفت: درست است که جذب اعتبارات در مراکز پژوهشی حوزه با دانشگاه قابل قیاس نیست اما باید شیوه سلف صالح حوزه نصب العین ما قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: علمای گذشته با قناعت مادی و مالی و تکیه بر تلاش و مجاهدت و فعالیت های خستگی ناپذیر، گام های اساسی در رشد و تعالی علوم اسلامی برداشتند و این ستارگان درخشان باید راهنمای مسیر علمی ما باشد.

مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه اظهار داشت: ضعف ارتباط بین مراکز پژوهشی و ارتباطات میان سازمانی ناشی از ضعف مدیرت پژوهش است که در جامعه ما در سطح کلان با مشکل روبرو است.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: مجموعه امکانات ما در مقابل حجم انبوه ضرورت ها محدود است که با ایجاد یک مدیریت به سامان، این ضرورت ها باید طبقه بندی شود.

وی با انتقاد از ضعف مدیریت پژوهشی در جوامع علمی کشور، گفت: دوباره کاری، موازی کاری، عدم رعایت اولویت ها و مسکوت ماندن پرسش های مهم محصول نامبارک آشفتگی مدیریتی است.

حجت الاسلام ثقفی تاکید کرد: مدیریت پژوهشی به معنای ایجاد سیستم یکنواخت و ساختار غیر قابل انعطاف نیست زیرا پژوهش نیازمند خلاقیت است و خلاقیت در فضای باز محقق می شود.

وی در پایان گفت: باید حرکت مراکز پژوهشی هم جهت شود و یک تقسیم کار طبیعی با توجه به ظرفیت ها میان مراکز تحقیقاتی پدید آید. /909/ت303/ع

ارسال نظرات