۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۹۷۰۲۲
معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

حزب الله منطق انحصارطلبی در حکومت را رد می کند

خبرگزاری رسا ـ شیخ نبیل قاووق با رد منطقه انحصارطلبی و حذف گروه های لبنان، خواستار مشارکت همگانی برای ایجاد دولت ائتلاف ملی شد و تقویت موضع لبنان در برابر دسیسه های شوم آمریکا را از وظایف دولت آینده لبنان دانست.
شيخ نبيل قاووق، شيخ علي عارف
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم پایانی جشنواره قرآنی مودت در دبیرستان مصطفی(ص) در شهر نبطیه در جنوب لبنان با اعلام اینکه دولت آینده لبنان گشودن دست یاری خود به سوی همه گروه های لبنانی برای مشارکت و ایجاد دولت ائتلاف ملی، عمل خواهد کرد، گفت: حزب الله بیش از سایر گروه ها و احزاب لبنان از انحصارطلبی و تلاش برای حذف، آسیب دیده است و امروز باری دیگر منطق انحصارطلبی و به حاشیه راندن برخی گروه ها را رد می کنیم.

وی با اشاره به پافشاری حزب الله لبنان بر مشارکت همگانی، خواستار از دست ندادن این فرصت طلایی ملی شد و گفت: یکی از مهم ترین وظایف دولت آینده لبنان خنثی کردن بمب هایی است که آمریکا در مسیر فعالیت دولت جدید قرار داده و تقویت موضع لبنان در برابر دسیسه های شوم آمریکا علیه مقاومت و وحدت و ثبات ملی است و در عین حال رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم نیز باید در اولویت کار دولت قرار گیرد.

شیخ نبیل قاووق با اشاره به اینکه آمریکا امروز با همگاری گروه اندکی می کوشد تا برنامه های خود را در لبنان ادامه دهد و با سیاست های شوم و پند و اندرزهای مسمومش، دولت لبنان را با مشکل مواجه کند، گفت: مقاومت آمریکا را شگفت زده کرد و یکی از مهم ترین طرح های آمریکایی در منطقه را با شکست مواجه ساخت و آمریکا را پس از شکست در تونس، افغانستان و عراق با شکست سیاسی تازه ای در لبنان دچار کرد و حال تنها به فکر انتقام جویی است.

وی امید رژیم صهیونیستی به تضعیف مقاومت لبنان از راه دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را خاطرنشان ساخت و گفت: تحولات سیاسی اخیر لبنان امید آنها را ناامید کرد و پس از اعتراف آنها به اینکه این تحولات موجب افزایش قدرت سیاسی در کنار قدرت نظامی حزب الله شد، اکنون در حالتی از ترس و وحشت به سر می برند و اعضای کابینه را به برگزاری نشستی برای بررسی اوضاع لبنان دعوت کرده اند؛ چراکه همه امیدها و برنامه های آنها به بن بست رسیده است.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه حزب الله نگران تهدیدها و جنجال آفرینی های رژیم صهیونیستی نیست، گفت: هر قدر مقاومت از لحاظ سیاسی، نظامی و مردمی قدرتمندتر می شود، احتمال جنگ کاهش می یابد.

یادآور می شود که جریان 14 مارس تاکنون از اعلام موضع قطعی خود برای حضور یا عدم حضور در دولت جدید لبنان خودداری کرده است و حضور خود را مشروط به شرط هایی از جمله کسب 14 وزارت خانه در دولت آینده و ادامه فعالیت دادگاه بین المللی ترور حریری دانسته است.
گفتنی است در این مراسم که از سوی جمعیت قرآن کریم لبنان با همکاری مدارس المهدی وابسته به حزب الله لبنان و با حضور شیخ علی عارف، نماینده مقام معظم رهبری، حاج علی ضعون، مسؤول منطقه دوی جنوب و جمعی از علمای دینی، شخصیت ها و فعالان لبنان برگزار شد، شیخ نبیل قاووق، لوحی افتخاری دریافت کرد./981/گ
ارسال نظرات