۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۹۷۰۹۰
آیت الله شبستری:

مردم مصر از اسلام‌ستیزی دولت خود به ستوه آمدند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که تحولات اخیر جهان نشانگر اسلامگرایی و آزادیخواهی ملت‌های آزاده است، گفت: دروغ پردازی‌های حسنی مبارک نمی‌تواند مطامع شوم آمریکا و غرب را در شمال آفریقا حفظ کند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز مراسم نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شهید رضایی تبریز اظهار داشت: تحولات اخیر در شمال آفریقا موج جدید از بیداری در جهان اسلام را موجب شده که همه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که تحولات اخیر نشانگر اسلامگرایی و آزادیخواهی ملل آزاده جهان است، خاطرنشان کرد: دروغ پردازی های مبارک نمی تواند مطامع شوم آمریکا و غرب را در شمال آفریقا حفظ کند.

آیت الله شبستری با بیان این‌که مردم مصر از اسلام‌ستیزی دولت خود به ستوه آمدند، گفت: قیام مردم مصر علیه فرعون زمان، یادآور تحولات سال 57 در ایران است، امیدواریم در روزهای آینده خبرهای خوشی از آن منطقه از جهان اسلام به گوش برسد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک در مصر، یادآور رژیم پهلوی و خائن پهلوی است، گفت: همان خیانت‌هایی که محمدرضا پهلوی علیه مردم مظلوم ایران انجام داد، امروز دولت دیکتاتوری مصر اعمال می‌کند که همگی از سیاست‌های خصمانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس نشأت می‌گیرد.

وی خواستار مطالعه تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی از سوی دانش آموزان شد و افزود: بر خلاف برخی شبهه افکنی ها و القائات نادرست باید تأیید کرد که اسلام خواهی مهم‌ترین عامل وقوع انقلاب اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به تشریح شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: هنوز هم پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد زمزمه ملت ایران است.

آیت الله شبستری عزت و اقتدار نظام را در سایه رهبری ولایت فقیه دانست و گفت: ایران اسلامی تنها کشور مستقل و خودکفای دنیا است که با وجود تحریم، تهدید و اقدام نظامی در اوج اقتدار و تعالی قرار دارد.

همچنین فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این که فرهنگیان و دانش آموزان ولایت‌مداری و توصیه‌های رهبری نظام را الگوی فعالیت‌های علمی خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: اگر امروز شاهد افتخارآفرینی فرزندان این ملت در عرصه های مختلف علمی در سراسر دنیا هستیم، در سایه رهنمودهای ارزشمند ولایت فقیه بوده است./935/پ202/س
ارسال نظرات