۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۹۷۱۰۵
رییس سازمان اوقاف کشور:

بیش از 125 هزار موقوفه و یک میلیون رقبه در کشور وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از وجود بیش از یک میلیون رقبه و 125 هزار موقوفه در سراسر کشور خبر داد.
حجت‌الاسلام علي محمدي، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه روز سه شنبه در حاشیه دیدار با مراجع تقلید و علما، با اشاره به فعالیت ها و وظایف این سازمان، اداره موقوفات و بقاع متبرکه را از ماموریت‌های اصلی این سازمان دانست.

وی از وجود 125 هزار موقوفه در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 15 هزار موقوفه دارای متولی خاص است و 110 هزار موقوفه عام هستند که سازمان اوقاف اداره آنها را عهده دار است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از وجود بیش از یک میلیون رقبه و 8 هزار بقعه در سطح کشور خبر داد و ابراز داشت: در سال جاری بیش از پنج هزار مبلغ از سوی این سازمان به مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم کشور اعزام شده اند.

وی اجرای برنامه سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه دوم را از دیگر برنامه های فرهنگی این سازمان دانست و گفت: این برنامه فرهنگی و مذهبی جهت بهینه سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بقاع متبرکه کشور سالیانه بیش از صد میلیون نفر زائر دارد تصریح کرد: بقاع متبرکه بهترین مکان برای اجرای برنامه های دینی و تبلیغ دین است و مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تاکید کرده اند.

وی در ادامه از انقلاب اسلامی به عنوان احیا کننده وقف یاد کرد و ابراز داشت: ما در سال جاری برای تبیین مقوله وقف فعالیت های بسیار خوبی را در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم با بهره گیری از رهنمودهای مراجع و علما بتوانیم برای احیای بیش از پیش این سنت حسنه فرهنگ سازی کنیم.

حجت الاسلام محمدی ایجاد بانک اطلاعات موقوفات در آینده نزدیک را از جمله برنامه های در دست اجرای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات