۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۹۷۱۱۳
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

علامه العمری حقانیت اهل بیت و شیعه را به اثبات رساند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با تجلیل از نقش برجسته مرحوم آیت الله العمری در کشور عربستان، گفت: رهبر شیعیان عربستان با تحمل ها سال ها درد و رنج زندان های وهابیون سلفی، حقانیت مکتب اهل بیت و شیعه را به اثبات رساند.
حجت الاسلام محمدحسن اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) سه شنبه شب، در مراسم بزرگداشت رهبر فقید شیعیان عربستان که از سوی نهادهای حوزوی با حضور شماری از مراجع تقلید و شخصیت های برجسته حوزوی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد، آیت الله العمری را شخصیتی برجسته و عالمی مجاهد و خستگی ناپذیر توصیف کرد.

وی با اشاره به مجاهدت های فراوان رهبر شیعیان عربستان در راستای نشر و ترویج معارف دین و مکتب اهل بیت(ع) تصریح کرد: آیت الله العمری سال های طولانی در این مسیر تلاش کرد و از همه چیز خود گذشت و سال های فراوانی در زندان های وهابی ها بود.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: آیت الله العمری با گذراندن بیش از45 سال از عمر شریف و با برکت خود را در زندان های وهابیت و دشمنان، حقانیت شیعه و مکتب اهل بیت را به اثبات رساند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت بیان داشت: علامه العمری عالمی آگاه بود و در مقابل توطئه های دشمنان کاملا بیدار و هوشیار بود و نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

وی در ادامه سخنان خود، با تسلیت ایام حزن و اندوه دهه آخر ماه صفر، به تبیین نقش پیامبر گرامی اسلام پرداخت و گفت: پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمد مصطفی(ص) کار بسیار بزرگی را انجام داد که هنوز هم آثار آن در جهان اسلام قابل مشاهده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای عربی از جمله مصر و تونس، ابراز داشت: امروز موج اسلام خواهی در جهان فراگیر شده است و در کشورهای مختلف مردم در برابر حاکمان مستبد و دیکتاتور قیام می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، این ایام را یادآور خاطرات بسیار شیرین برای ملت ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل و با محوریت ولایت فقیه معادلات مختلف را بهم زد و منشا آثار فراوان شد.

حجت الاسلام اختری ولایت فقیه را رکن اساسی نظام اسلامی دانست و با انتقاد از جبهه گیری برخی ها در برابر این رکن رکین، ابراز داشت: ولایت فقیه از مهم ترین پایه ها و ارکان انقلاب است، اما متاسفانه برخی ها بدون آگاهی در برابر ولایت موضع می گیرند. /924/پ202/ص


ارسال نظرات