۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۹۷۱۱۴
در دیدار مسؤولان سازمان اوقاف؛

آیت‌الله سبحانی خواستار چاپ و انتشار قرآن کریم با رسم الخط جمهوری اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، در دیدار مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، خواستار چاپ و انتشار قرآن کریم با رسم الخط جمهوری اسلامی شد و احیای موقوفات را امری لازم و ضروری دانست.
ديدار رييس و مسؤولان سازمان اوقاف و امور خيريه کشور با مراجع در قم ديدار رييس و مسؤولان سازمان اوقاف و امور خيريه کشور با مراجع در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، سه شنبه شب در دیدار رییس و مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مقوله وقف در دین مبین اسلام را بسیار مهم و دارای جایگاه والا و برجسته عنوان کرد.

این مرجع تقلید حفظ اوقاف را عامل تثبیت دین اسلام دانست و با تاکید بر ضرورت احیای موقوفات، تصریح کرد: متاسفانه در زمان رژیم پهلوی بسیاری از موقوفات تملک شخصی شد و ما باید این موقوفات را احیا کنیم.

این مفسر قرآن کریم در ادامه با اشاره به فعالیت برخی از گروه ها و فرقه ها در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق مرزی و حاشیه ای، ابراز داشت: باید گروهی برای شناسایی مساجد حاشیه ای کشور تشکیل شوند تا این مساجد را مرمت و زیبا سازی کنند تا برای مردم جذابیت داشته باشد.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از این دیدار خواستار چاپ و انتشار قرآن کریم با رسم الخط جمهوری اسلامی شد و اظهار داشت: بسیاری از جوانان نمی توانند قرآن کریم با رسم الخط عثمان طه را قرائت کنند، از این رو باید یک قرآنی بر اساس رسم الخط جمهوری اسلامی چاپ و منتشر شود تا همه جوانان راحت بتوانند آن را بخوانند.

گفتنی است در پایان این دیدار از تمبر وقف و بقاع متبرکه با حضور این مرجع تقلید رونمایی شد و حجت الاسلام علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این سازمان ارائه کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات