۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۹۷۱۳۰
رییس سازمان بازرسی کشور:

تبعیت از ولایت فقیه و رجوع به قانون راه حقیقی پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا‌ ـ رییس سازمان بازرسی کشور با اشاره به این که کسی می خواهد امروز در مسیر پیامبر اسلام(ص) گام بردارد، راهی جز تبعیت از کلام رهبری و رجوع به قانون ندارد. گفت: رهبری در ادامه عترت و قانون در ادامه کتاب الهی روشنگر مسیر حرکت انقلاب هستند.
حجت الاسلام مصطفي پور محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی، رییس سازمان بازرسی کشور، صبح امروز در جمع عزادارن اصفهانی در مسجد سید این شهر، موفقیت نظام اسلامی را در گرو شناخت، معرفت و بصیرت دانست و گفت: بیشترین آیات قرآن در همین حوزه قرار دارد.

رییس سازمان بازرسی کشور با تأکید بر ضرورت پیامبر شناسی در زمان کنونی گفت: پایه مدیریت اسلامی برگرفته از الگوی پیامبر اسلام(ص) براساس رحمت و شفقت شکل می گیرد.

وی به دلسوزی های امام راحل در دوران حیات خود برای جهان اسلام اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز در پیروی از این مدل رهبری اسلامی در رفتارهای خود با شفقت، دلسوزی عمیق و لطیف برخورد می کند.

حجت الاسلام پور محمدی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام در روزهای آخر عمر خود می خواستند سندی ماندگار برای ادامه حرکت اسلام به یادگار گذارند و قلم و دوات درخواست کردند ولی کسانی که می خواستند جهل و ظلم را پایه گذاری کنند ممانعت کردند.

وی با اشاره به تبعیت پیروان این افراد ظالم از مسیر آنها گفت: امروز خشن ترین رفتار ها در قالب ترور، بمب گذاری و کشتار پیر و جوان و کودک از سوی کسانی صورت می گیرد که با نام اسلام خود را نزدیک ترین افراد به روش پیامبر(ص) می دانند.

رییس سازمان بازرسی کشور  در ادامه با تبیین چهره های افراطی گرایانه تأکید کرد: این تابلو از اسلام، جز ترس و وحشت و اسلام گریزی نتیجه ای ندارد؛ ولی متاسفانه این افراد به بهانه رفتن به بهشت دست به چنین اقداماتی می زنند.

وی با بیان این که اسلام از ما می خواهد که امت وسط و میانه رو باشیم، افزود: ملت ایران این الگو بودن را برای جهانیان به اثبات رسانید و اگر امروز در جهان شاهد حماسه حزب الله لبنان و تحول در جهان هستیم به خاطر این است که ملت ما تا کنون بر اساس عقلانیت، بصیرت و صبر ایستادگی داشته است.

حجت الاسلام پور محمدی با تحولات تونس، مصر و دیگر کشورهای عربی اشاره کرد و ادامه داد: دشمن می ترسد مانند آنچه در انقلاب اسلامی ایران رخ داد در این کشورها به وقوع بپیوندد.

وی بیان داشت: به لطف خدا امروز انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف تحول و کانون تولید پیام آزادی و نجات بخشی برای جهان معاصر تبدیل شده است.

رییس سازمان بازرسی کشور گفت: اگر می بینیم دو میلیون نفر در قاهره تجمع می کنند به سبب درس گرفتن مردم این کشورها از مقاومت مردم و شهدای ما است و این وعده خدا است که به کسانی که صبر پیشه کنند اجر عظیم می دهد.

وی حرکت های انقلابی مردم مصر، تونس و دیگر کشورهای عربی را حیات بخش توصیف کرد و گفت: امروز انقلاب ما در عرصه داخلی و جهانی در مسیر زایش و رویش قرار گرفته است.

حجت الاسلام پور محمدی اضافه کرد: انقلاب اسلامی بر محور وحدت و همدلی پیش رفت و اکنون نیز باید مراقب بود که دعوا و نزاع سبب فشل شدن و سستی ما نشود.

وی رییس سازمان بازرسی کشور اظهار داشت: شاخص وحدت در نظام اسلامی را رهبری و قانون عنوان کرد و گفت: پیامبر(ص) دو گوهر قرآن و عترت را برای هدایت ما به ارمغان گذاشت و امروز ولایت فقیه در ادامه عترت و قانون اساسی به عنوان مواد و تبصره های برگرفته از قرآن و اسلام محور حرکت ما هستند.

حجت الاسلام پور محمدی ابراز داشت: اگر امروز کسی می خواهد در مسیر پیامبر اسلام(ص) گام بردارد، راهی جز تبعیت از کلام رهبری و رجوع به قانون ندارد.

وی به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و اصل44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: دولت تصمیم دارد تا برای اصلاح امروز ما کارهایی که ضروری است را اجرا کند و همه باید در این مسیر دست به دست هم دهیم.

رییس سازمان بازرسی کشور به نام گذاری دهه چهارم انقلاب به دهه پیشرفت و عدالت اشاره کرد و گفت: تحقق این مهم جز با همدلی و وحدت امکان پذیر نیست./965/پ201/س
ارسال نظرات