۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۹۷۱۷۶
به مناسبت دهه فجر؛

یکصد گفتمان دینی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی گفتمانهای دینی و کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: یکصد گفتمان دینی با موضوع انقلاب اسلامی، بصیرت و ولایت در ایام دهه فجر در این استان برگزار می شود.
گفتمان ديني
جواد اکبرپور دبیر اجرایی گفتمانهای دینی و کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از برگزاری یکصد گفتمان دینی با موضوع انقلاب اسلامی، بصیرت و ولایت خبر داد و افزود: این گفتمانها در ادامه سلسله نشست های دینی و با محوریت انقلاب اسلامی در ایام مبارک دهه فجر در سطح مدارس، دانشگاه ها، مساجد و سایر مراکز علمی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این گفتمانها ضمن سخنرانی اساتید در زمینه موضوعات نشست به سوالات و شبهات دینی مخاطبان نیز در جهت بصیرت افزایی و ارتقای سطح آگاهی نسل جوان پاسخ داده می شود.

اکبرپور یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یکصد گفتمان دینی با موضوعات آسیب ‌های اجتماعی، مهارت ‌های زندگی، جنگ نرم، عفاف و حجاب، زن و خانواده و پاسخ به شبهات در سطح مدارس و دانشگاه ‌های استان برگزار شده است.

وی اظهار کرد: طرح گفتمان‌های دینی از سال 85 در آذربایجان غربی به اجرا گذاشته شده است که در این سال‌ها طبق نظرسنجی از شرکت کنندگان، فعالیت این طرح مثبت ارزیابی شده است.

این کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره به بانک اطلاعات اساتید گفتمان ‌های دینی در آذربایجان غربی گفت: تا کنون اسامی هشتاد نفر از اساتید مجرب استان در این بانک به ثبت رسیده است.

اکبرپور با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آگاهی اساتید نسبت به موضوعات گفتمان‌ها افزود: در این راستا با برپایی کارگاه ‌های آموزشی و نشست‌ های فصلی اساتید را با اطلاعات به روز موضوعات گفتمان ‌ها آشنا می‌ کنیم.

دبیر گفتمانهای دینی آذربایجان غربی اضافه کرد: در کنار این نشست‌ها مسؤولان فرهنگی از نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ های شهرستان‌ها در موضوعات درخور توجه برای طرح در گفتمان ‌های دینی همان شهرستان‌ها نظرات و پیشنهادات خود را ارائه می‌کنند. /936/ت302/ص
ارسال نظرات