۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۹۷۱۷۹

نخستین یادواره سپید جامگان شوشتر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره سپید جامگان شوشتر برای زنده نگهداشتن یاد شهدای جامعه پزشکی برگزار شد.
يادواره شهدا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با هدف زنده نگهداشتن یاد شهدای جامعه پزشکی، صبح امروز برای نخستین بار در خوزستان، یادواره سپید جامگان شوشتر، برگزار شد.

ولات فقیه رکن اصلی جامعه اسلامی است

عبدالهادی حسین‏زاده، فرمانده سپاه ناحیه شوشتر، در این یادواره اظهار داشت: تمام محور فداکاری‏های رزمندگان و سایر اقشار جامعه عشق و جاذبه و رابطه‏ایی بود که مردم با ولایت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه اصلی‏ترین رکن انقلاب اسلامی به شمار می‏آید، گفت: ولایت فقیه در ایران اصلی‏ترین رکن نظام به شمار می‏آید و این رکن رکین موجب شده است تا دشمنان ترس‏های فراوانی را به دل راه دهند و در این باره تلاش زیادی کرده‏اند تا نقش ولی فقیه کمرنگ باشد ولی در این امر ناتوان بوده‏اند.

حسین زاده با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نظامی دینی و دین محور است، گفت: انقلاب اسلامی نظامی دین محور است و رهبری دینی می‌تواند این نظام را در مسیر واقعی خود هدایت کند که در30 سال گذشته در ایران اسلامی همین گونه بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه شوشتر، در ادامه سخنان خود، با اشاره به شرایط کنونی جامعه بین‌الملل افزود: جامعه جهانی امروز به سمت رهایی از ولایت طاغوت می‌رود و تشنه ولایت الهی و معنوی است.

وی تصریح کرد: یکی از مظلومیت و ظلم‏هایی که دشمنان ولایت علی‏الخصوص کسانی که در داخل هستند با ایجاد شبهه به جوانان تلقین می‏کنند که ولایت دیکتاتوری می‏خواهد و انسان امروز با دیکتاتوری مبارزه می‏کند در صورتی که خداوند با قرار دادن ولایت به بشر آزادی داده وبا ولایت جلوی دیکتاتوری انسان‌های ظالم را می‏گیرد.

حسین‏زاده تاکید کرد: حتی امروزه با بندهای نامریی و فریب گونه به بشر امروز ظالمان حکومت می‏کنند که این بندها شامل استفاده از اهرم تبلیغات است که بشر بدون اینکه متوجه شود تحت سیطره آنها قرار می‏گیرد و خودش متوجه نمی‏شود ولایت این امور را آشکار نموده و جلو اسنبداد ظالمان را می‏گیرد.

وی زنده نگهداشتن یادشهدا را وظیفه‏ای اجتماعی دانست و گفت: باید با برگزاری یادواره‏های شهدا در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا گام برداشت.

برگزاری یادواره شهدای همه اقشار جامعه ضروری است

زهرا شیعه‏زاده، دبیر یادواره سپید جامگان شوشتر‌، نیز در این یادواره اظهار داشت: در دفاع مقدس شاهد درخشش تمام اقشار جامعه در دفاع از انقلاب اسلامی بودیم که یکی از این اقشار جامعه پزشکی و پرستاری بودند.

وی افزود: در دفاع مقدس علاوه بر دلاور‌مردی‏های رزمندگان، قشرهای‌ دیگری بودند که نقش‌ مهمی داشتند و باید به آنها پرداخت از جمله این قشرها پرستاران و پزشکانی بودند که هم در خط مقدم در زیر باران گلوله به مداوا زخمی‏ها می‏پرداختند و هم در پشت جبهه تلاش بسیار زیادی می‌کرد‌ند.

سیعه زاده با تأکید بر این که باید برای برگزاری یادواره شهدا در سطح جامعه تلاش مضاعفی شود، گفت: باید برای برگزاری یادواره شهدا تلاش شود تا یاد و خاطره این بلندقامتان تاریخ در جامعه ماندگار شود و جامعه در مسیر حفظ ارزش‏های والای این سروقامتان قدم بردارد.

مسؤول کانون جامعه پزشکی شهرستان شوشتر با اشاره به تعداد شهدای این کانون در هشت سال دفاع مقدس خاطر‌نشان کرد: تعداد شهدای جامعه پزشکی در هشت سال دفاع مقدس هفت نفر است./پ202/ص
ارسال نظرات