۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۹۷۱۹۷

مراسم ششمین سالگرد ارتحال امام جمعه مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله عبادی، صبح امروز با حضور وزیر دادگستری در مشهد برگزار شد.
آيت الله سيدمهدي عبادي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با هفته وقف، مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید مشهد، آیت الله سیدمهدی عبادی صبح امروز با حضور وزیر دادگستری، معاون اول قوه قضاییه، نمایندگان مردم مشهد در مجلس و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در محل حسینیه آیت الله عبادی مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام بختیاری، وزیر دادگستری در این مراسم با اشاره به اهتمام آیت الله عبادی به اقامه نماز به نحو احسن اظهار داشت: وی هم در زمان نماندگی ولی فقیه در سیستان و هم در امامت جمعه مشهد همواره پشتیبان ولایت فقیه بود و مدیریت موفق ایشان از همان ابتدای انقلاب، زمینه ساز حرکت صحیح انقلاب بود.

وی با بیان اینکه آیت الله عبادی وجودش وقف آرمان های انقلاب بود افزود: این شخصیت بزرگوارپدر دو شهید و مجذوب ولایت بود و با تمام وجود در همه صحنه های انقلاب حضور داشت و در هشیاری و بصریت دهی به مردم در شرایط پرغوغای فتنه نقش عمده ای داشت.

در ادامه این همایش، عفت شریعتی نماینده مردم مشهد در مجلس، رحلت آیت الله عبادی نه تنها از محبوبیت ایشان نکاسته بلکه بر تکامل شخصیتی ومعرفتی وی در اذهان عموم افزوده است و مجالس بزرگداشت چنین استوانه های معرفتی، کلاس درس برای ماست که اگر می خواهیم زندگی مان صدقه جاریه در مسیر خدا باشد راه آیت الله عبادی ها را که راه حقیقت طلبی وفرزانگی وخیر دنیا و آخرت است را ادامه دهیم.

گفتنی است، آیت‏الله عبادی در سال 1315 ه.ش در خانواده‏ای روحانی متولد شد. پدرش از مدرسان مدرسه‏ای در خوسف بود که سیدمهدی نیز در آن تحصیل می‏کرد. مقصد بعدی سیدمهدی، بیرجند برای اقامت دوساله بود. وی 13 سال در مشهد مقدس اقامت گزید و از محضر علمای وقت مانند حاج شیخ هاشم قزوینی، وحید خراسانی، مدرس یزدی و آیت‏الله میلانی استفاده کرد.

وی در سال 1344 ه.ش به نجف اشرف مهاجرت کرد و به مدت سه سال از محضر امام خمینی(ره)، آیت‏الله خویی و وحید خراسانی کسب فیض نمود. سپس از نجف به قم آمد و خود مدرس شد. در تهران در مسجد آیت‏الله ملکی برای تبلیغ استقرار یافت.

وی پس از انقلاب اسلامی، حدود 14 سال امام جمعه زاهدان و نماینده حضرت امام در استان سیستان و بلوچستان بود.

در سال 1372 از سوم مقام معظم رهبری، به امامت جمعه مشهد منصوب شد.

دو تن از فرزندان آیت‏الله سیدمهدی عبادی به نام‏های سیدمحمد علی و سیدمحسن نیز در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

وی که نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان نیز بود، 21 بهمن ماه 1383 هنگام عزیمت به تربت حیدریه پس از برخورد اتومبیل حامل وی با یک پیکان به شدت صدمه دید و پس از بستری شدن در بیمارستان تربت حیدریه و انتقال وی به بیمارستان امام رضا(ع) در مشهد، به سبب عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت./930/پ201/ص

ارسال نظرات