۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۹۷۱۹۹
آیت‌الله نوری همدانی:

غرب می خواهد حرکت اسلامی مردم مصر و تونس را به نفع خود مصادره کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به تحولات اخیر در جهان اسلام، نسبت به توطئه استکبار جهانی و آمریکا در جهت مصادره و سکولار کردن انقلاب اسلامی در کشورهای مصر و تونس هشدار داد.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر پنج شنبه در دیدار اقشار مختلف مردم، با تسلیت ایام حزن و اندوه دهه آخر صفر، بر ضرورت توجه به ابعاد مختلف سیره و روش انبیا و اولیا الهی تاکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، ایران را صاحب دستاوردهای کم نظیری کرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید قدردان انقلاب و دستاوردهای آن بود، ابراز داشت: به یقین باید انقلاب اسلامی ایران را منشا بیداری مردم محروم و آزاده جهان و همچنین خوار و ذلیل شدن مستکبران و مستبدان دانست.

حضرت آیت الله نوری همدانی، استقلال و آزادی را از مهم ترین دستاوردهای نظام اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شعار نه غربی نه شرقی، جمهوری اسلامی را نشان داد و به خوبی معنا کرد.

وی ابراز داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای ضربه زدن به دین و ارزش های والای انقلاب تمام دسیسه ها و توطئه های خود را بکار گرفتند، اما با هوشیاری و بصیرت مردم راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی توجه شود در می یابیم که این نظام در عرصه های مختلف پیشرفت کرده است و ما باید از این نظام حراست کنیم.

مدرس برجسته خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای عربی، موج بیداری برخاسته در این کشورها را به برکت انقلاب اسلامی دانست و قیام و انقلاب مردم کشور مصر را یک قیام اسلامی ارزیابی کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، نسبت به نقشه های غرب و آمریکا جهت مصادره انقلاب های تونس و مصر هشدار داد و گفت: غربی ها می خواهند با مهار این حرکت های مردمی به نفع خود از آن بهره برداری کنند و در صورت سقوط حسنی مبارک، کسی را جایگزین او کنند که منافع آن ها را تامین نماید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب مردم این کشورها انقلابی اسلامی است، تصریح کرد: پیام ما به مردم این کشورها این است که مراقب باشید غربی ها و استکبار جهانی این انقلاب را مصادره و سکولار نکنند و شما بدانید که مردم ما در کنار شما هستند و از شما حمایت می کنند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات