۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۹۷۲۱۲
آیت الله شبستری:

بازاریان با گرانفروشی و احتکار مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: آنان که ادعای شکست دولت در اجرای این طرح را داشتند، امروز سکوت اختیار کرده و به دنبال ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، امروز در دیدار رؤسای اتحادیه های صنفی و بازاریان تبریز اظهار داشت: به یقین یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حمایت بازاریان تبریز از روحانیت مجاهد و حق طلب بوده است.

وی با بیان اینکه بازاریان تبریز نقش حساسی در تاریخ انقلاب اسلامی ایفا کرده اند، گفت: قیام تاریخی 29 بهمن تبریز در بزرگداشت چهلم شهدای 19 دی مردم قم، با حمایت بازاریان از مواضع شهید آیت الله قاضی طباطبایی به ثمر نشست.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها خاطرنشان کرد: آنان که ادعای شکست دولت در اجرای این طرح را داشتند، امروز سکوت اختیار کرده و به دنبال ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه بازاریان تبریز نهایت همکاری را با دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها داشته اند، گفت: با این حال اصناف و بازیان بایستی با پدیده گرانفروشی و احتکار مقابله کنند و اجازه سوء استفاده به عده ای فرصت طلب ندهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر آشنایی بازاریان با فقه اسلامی مشاغل گفت: آشنایی بازاریان، اصناف و کسبه با فقه اسلامی بروز بسیاری از منکرات اسلامی را خواهد گرفت.

وی با بیان این که مردم انتظار کنترل بازار از سوی دولت را دارند، خطاب به متولیان سازمان بازرگانی گفت: نظارت بر قیمت ها، مقابله جدی با گرانفروشی و کم فروشی و تنظیم عرضه و تقاضای کالا می تواند در اجرای هرچه بهتر طرح هدفمندی یارانه ها مؤثر باشد.

همچنین نجفی، رییس سازمان بازرگانی استان در سخنانی از برگزاری دوره های آموزشی تجارت اسلامی در 15 شهر آذربایجان شرقی خبر داد و به تشریح روند اجرای طرح هدفمندی یارانه ها پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات