۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۹۷۳۲۹
معاون فرهنگی اوقاف آذربایجان غربی خبر داد؛

ارسال 120 اثر به جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و هنری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ارسال بیش از 120 اثر در موضوعات مختلف به دبیرخانه جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری در این استان خبر داد.
قلم، تحرير، مقاله، نوشته، بيانيه
حجت الاسلام علی حسنی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: نخستین جشنواره فرهنگی و هنری وقف؛ چشمه همیشه جاری پنجم اسفند ماه امسال همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار می شود.

این مقام مسؤول هدف از برگزاری جشنواره وقف؛ چشمه همیشه جاری را ترویج، تبلیغ و معرفی سنت حسنه وقف، آثار و برکات آن در ابعاد مختلف، ایجاد نگرش جدید به وقف از جنبه ‌های ‌مختلف علمی، فرهنگی و هنری اعلام و خاطرنشان کرد: این جشنواره شامل برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، نشست‌ ها، همایش‌ ها، آموزش و برپایی نمایشگاه است.

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: از بخش‌های جشنواره وقف برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری شامل کتاب، مقاله، پایان ‌نامه، شعر و ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، عکاسی، فیلم و فیلم‌نامه است که در مجموع بیش از 120 اثر در این زمینه ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه شامل 90 مقاله، هفت قطعه ادبی، هشت فیلمنامه، یک مجموعه عکس، یک مورد هنرهای تجسمی، سه داستان کوتاه، پنج شعر و ده خوشنویسی می باشد.

معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه داوری آثار به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: آثار منتخب در هر رشته برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه جشنواره در تهران ارسال می شود.

حجت الاسلام حسنی آموزش، برگزاری نشست ‌ها و همایش ‌ها با حضور مسؤولان، آموزش احکام و قوانین وقف برای خانواده اوقاف، متولیان، واقفان، مستاجران و هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد.

وی در ادامه از برگزاری نشست های تخصصی وقف خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون نشست‌هایی با مسؤولان و اساتید حوزه‌‌های علمیه، مبلغان، مسؤولان و مدیران استانی و شهرستانی برگزار کرده ایم و برخی نیز تا موعد برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، جشنواره فرهنگی وقف؛ چشمه همیشه جاری همزمان با سراسر کشور پنجم اسفند‌سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود./936/پ202/ص
ارسال نظرات