۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۹۷۳۳۴
آیت الله نمازی:

روحانیت نقش اول را در تاسیس و تداوم انقلاب اسلامی داشته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، با بیان اینکه گروهک ها در انقلاب اسلامی نقشی نداشته اند، گفت: مخالفت این گروهک ها با رژیم شاه سیاسی بود و زاویه آنها با رژیم از موضع اسلام و قرآن نبود.
آيت الله نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر تاکید کرد: نقش روحانیت و جایگاه آن در تاسیس و تدوام انقلاب اسلامی نقش اول بوده و هست، به این دلیل که ماهیت انقلاب روحانی، الهی، معنوی و اسلامی است.

وی ابراز داشت: متولی نشر و ترویج و دفاع از آن روحانیت است، امام خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی یک فقیه مجاهد بودند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تاکیدکرد: حوزه های علمیه و بزرگانی همچون شهیدان مطهری، بهشتی، مفتح و سایر بزرگان حوزه از امام راحل الهام گرفتند، این بزرگان به پیروی از امام مساله حکومت اسلامی و بحث ولایت فقیه را در کلمات و سخنانشان مطرح کردند و به تدریج این مساله و تفکر در داخل و خارج کشور در مقام ثبوت توسعه پیدا کرد.

آیت الله نمازی تاکید کرد: نقش برجسته امام و به تبع شاگردان ایشان و حوزه های علمیه و روحانیت در انقلاب اسلامی نقش ممتاز و منحصر بفرد است و هیچ کس نمی تواند دراین مساله خدشه کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره نقش گروهک ها از جمله توده ای ها، جبهه ملی و منافقان در نهضت انقلاب اسلامی نیز تاکید کرد: اینها به دلیل ماهیت فکری خودشان و جایگاه گروهکی که داشتند حرکت شان مردمی نبود.

امام جمعه کاشان افزود: مردم ایران عموما مسلمان و پیرو اسلام، مرجعیت و روحانیت بوده و هستند و این قبیل گروهک ها در حرکت عامه مردم نقش و تاثیری نداشتند و مردم هم اینها را قبول نداشتند؛ اینها در محدوه فکری خودشان دنبال حکومت اسلامی نبودند بلکه اهداف خاص خود را مدنظر داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ اینها از نظر سیاسی با شاه مخالفت می کردند، نه از نظر اعتقادی و اخلاقی، و موضع شان با رژیم از موضع و زاویه اسلام و قرآن نبود، بلکه از زاویه گروهکی و جناحی خودشان و تفکرات خودشان بود. /924/ت302/ج

ارسال نظرات