۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۷۳۴۴
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر:

نقش مرجعیت دینی در پیروزی انقلاب اسلامی تعیین کننده بود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری مرجعیت دینی و همراهی روحانیت و مردم به پیروزی رسید.
طلبه مبارز مازندراني


حجت الاسلام ابراهیم عباسی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری مرجعیت دینی و همراهی روحانیت و مردم به پیروزی رسید.

وی با بیان این که مرجعیت توانمند شیعی نقش مهمی در روشنگری‌های قبل از انقلاب اسلامی داشتند، افزود: حضور تأثیرگذار مرجعیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بسیار برجسته و تعیین کننده بوده است.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که امام راحل با درایت و هوشیاری خود توانست نهضت اسلامی را آغاز و با همراهی روحانیت ادامه دهد، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی در دوران مبارزاتی خود ملت ایران را از هر‌گونه فتنه‌گری دشمنان آگاه ساخت.

وی با بیان این که دشمنان از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال سوء استفاده از قشر تأثیر‌گذار روحانیت بودند، بیان داشت: اما امام راحل با روشنگری های به موقع خود اجازه سوء استفاده دشمنان و منافقان از قشر روحانیت را ندادند.

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: در دوران بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری این مسأله به صورت واضح در جامعه نمودار بود و متأسفانه دشمنان با رسوخ در بین روحانیت و طلاب، به دنبال سوء استفاده از این پایگاه علمی و معنوی برای توسعه افکار و ایده های پلید و فتنه‌گری‌های خود بود که روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی آن توطئه‌ها را خنثی کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی در همه صحنه‌های انقلاب تابع ولی فقیه بوده و هستند، تصریح کرد: استقبال پرشور مردم استان قم به ویژه طلاب و روحانیان از رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سفر اخیر ایشان تنها گوشه‌ای از ارادت مردم به ولایت و رهبری بود.

حجت الاسلام عباسی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را رهبرانی ساده زیست و بی نظیر در دنیا معرفی کرد و گفت: امروز امام راحل و مقام معظم رهبری الگوی بارزی برای رهبران دنیا هستند و مردم کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی آرزوی داشتن چنین رهبرانی را دارند./950/ت302/س

ارسال نظرات