۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۹۷۳۸۴
امام جمعه کاشان:

امام خمینی اجازه ندادند برای پذیرایی از یاسر عرفات از غذای دیگری استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در خاطرات خود از روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در همان روزهای اول یاسر عرفات برای عرض تبریک به ایران سفر کرده بود و امام راحل گفتند برای پذیرایی از ایشان از همان غذایی استفاده شود که همه اعضای ستاد از آن استفاده می کنند.
1/ آيت الله نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده ولی فقیه در شهر کاشان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به بیان خاطرات خود از لحظه ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن پرداخت.

وی با بیان خاطرات خود از لحظه ورود امام راحل به میهن اسلامی ابراز داشت: در روز دوازدهم بهمن سالروز ورود امام، صبح زود ما به همراه برخی از دوستان اهل علم و روحانیان از قم به سمت تهران حرکت کردیم، گفتیم اگر بخواهیم به فرودگاه برویم نمی رسیم، از این رو به بهشت زهرا رفتیم، این مکان نیز مملو از جمعیت بود در حالی که هنوز امام(ره) تشریف نیاورده بودند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: در بهشت زهرا مستقر شدیم، گفتند پرواز امام به زمین نشسته است، ازدحام جمعیت به گونه ای بود که امام از طریق زمینی نمی توانستند وارد فضا شوند به ناچار با دو دستگاه هلی کوپتر که در درون یکی خود امام مستقر بودند به بهشت زهرا آمدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: خیلی ها هم نگران بودند نکند نظامی ها امام را بربایند و به یک مکان نامعلوم ببرند، ما نگران این مساله بودیم؛ وقتی هلی کوپترها به فضای بهشت زهرا آمدند و دور می زدند تا جایی را برای نشستن پیدا کنند، جمعیت مضطرب شدند، شهید آیت الله صدوقی میکروفون به دست گرفتند که ای مردم نگران نباشید این هلی کوپترها از خود ما هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تاکید کرد: با به زمین نشستن هلی کوپتر سیل جمعیت هجوم آورد و به همین دلیل امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را به سختی به جایگاه آوردند وایشان سخنرانی تاریخی ایراد کردند و گفتند: من دولت تعیین می کنم، من توی دهن این دولت می زنم ، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم، این جملات تاریخی ثبت و ضبط شده است.

آیت الله نمازی افزود: بعد از فرمایشات ایشان به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت و اشتیاق وصف ناپذیر مردم ما پیاده راه افتادیم و به شهری ری رفتیم و از آنجا یک وسیله نقلیه پیدا کردیم و به تهران به منزل آیت الله حاج آقای شاه آبادی و فردای آن روز به مدرسه رفاه که محل اقامت امام بود رفتیم.

وی بیان داشت: بعد از دو روز و بازگشت به قم، دوباره دوستان پیغام دادند چون ستادی تشکیل داده بودند، باتوجه به اینکه ادارات و ارگان ها تعطیل شده بود، تدبیر این بود که برای شروع بکار ادارات و سازمان ها تعدادی از روحانیان به نمایندگی از دفتر امام بروند و لذا ما دوباره با جمعی از دوستان برگشتیم و در ستاد مدرسه رفاه مستقر شدیم و شاهد صحنه ها بودیم، در روزی که بعدا به روز نیروی هوایی نامگذاری شد درجه داران و افسران آمدند با امام بعیت کردند، عده ای از گروهگ ها در دانشگاه تهران مسلح بودند و سنگر زده بودند.

عضو مجلس خبرگان افزود: از سوی ستاد ما ماموریت پیدا کریم و به دانشگاه تهران رفته و سلاح ها را جمع آوری کردیم و الان یادم نمی آید به کجا این سلاح ها را منتقل کردیم، یک روز هم رفتیم به یک مکانی که نظارت کردیم، یک روز هم در پادگان نیروی هوایی قله مرغی رفتیم که عده ای داشتند دستگاه های پیشرفته را تخریب می کردند و می خواستند ببرند، ما رفتیم و صحبت شد و راهنمایی و هماهنگی شد و مطمئن شدیم از اوضاع و احوال دوباره برگشتیم.

آیت الله نمازی گفت: در ستاد که بودیم بزرگانی از جمله آیت الله طالقانی، مرحوم شهید مطهری، مقام معظم رهبری و دیگر شخصیت ها در این ستاد حضور داشتند، رجال سیاسی و نظامی شاهنشاهی را بچه های حزب الله یکی پس از دیگری ذلیلانه دستگیر می کردند و آنها را در زیر زمینی که در ستاد بود جا داده و از آنها بازجویی می کردند؛ این صحنه ها بسیار دیدنی و جالب بود.

وی بیان داشت: در همان روزهای اول، یاسر عرفات رهبر جنبش فلسطین، با یک هواپیمای اختصاصی با عده ای از همراهان و خانواده های شهدا، خدمت امام آمدند که تبریک بگویند، یک هواپیما هم مواد دارویی آورده بودند.

وی بیان داشت: غذایی که در ستاد پخته می شد به همه داده می شد و اعضای ستاد و خود امام راحل هم از آن می خوردند، غذایی که تهیه می شد بسیار ساده بود؛ موقعی که یاسر عرفات و همراهان وی آمدند، دوستان گفتند چکار کنیم، غذای آن شب بنا بود عدس پلو باشد، از امام سؤال کردند چه کنیم، شما امشب مهمان دارید چه غذایی به آنها بدهیم، از همین غذای ستاد یا غذای دیگری تهیه کنیم؟ امام فرمودند، نخیر همان غذایی که به همه می دهید همان غذا را به مهمان ما نیز بدهید. /924/ت302/ج

ارسال نظرات