۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۹۷۳۸۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روحانیت اصلی ترین نقش را در انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاه ایفا کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نقش برجسته و مهم روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: روحانیان مهم ترین و اصلی ترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاه ایفا کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تصریح کرد: دهه فجر سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به ملت ایران تبریک می گویم.

وی ابراز داشت: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد که قدردان این نعمت بزرگ باشیم و در مسیری که امام راحل و بزرگان ترسیم کردند حرکت کنیم و در پیمودن راه شهدا و انقلاب استوار و ثابت قدم باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنچه که بعد از گذشت سی سال از انقلاب مشهود و کاملا ملموس و محسوس است و بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی به آن اذعان دارند و مجبور به اقرار به آن هستند، نقش بی بدیل مرجعیت و روحانیت در انقلاب اسلامی و عدم انحراف آن از مسیر اصلی بوده است.

وی تصریح کرد: مرحوم امام هنگامی که احساس نیاز کردند که اطلاع رسانی عمومی و در سطح کل جامعه ایران داشته باشند شاگردان خود را در ماه های مختلف از جمله محرم، رمضان و ماه صفر به اقصی نقاط ایران گسیل داشتند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اینها به بهترین شکل ممکن در راه احیای مکتب اهل بیت(ع) و پیشبرد اهداف نقش خود را ایفا کردند و تنها کسانی که می توانستند همه اقشار را به صحنه بیاورند و تظاهرات پرشور در شهرها و حتی دور افتاده ترین روستاها علیه رژیم پهلوی به راه بیندازند، روحانیان بودند که در این راستا رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در خصوص نقش گروهک ها از جمله توده، منافقان و ملی مذهبی ها در انقلاب اسلامی، افزود: هرچند گروه های مختلفی با انگیزه های خاص خود وارد عرصه مبارزه شده بودند و در حال تلاش برای سرنگونی رژیم بودند، اما خودشان هم می دانستند تنها در قالب سازمان خاص خود می توانند فعالیت کنند و اثرگذاری عمومی در بین توده های مردمی ندارند.

وی اظهار داشت: آنچه که روشن است، اصلی ترین نقش در به ثمر رسیدن انقلاب و سرنگونی رژیم پهلوی را روحانیت ایفا کرده است، دیگران هر کس در حیطه خاص خود تنها به اندازه خیلی کمی می توانستند در این مسیر اثرگذار باشند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در پهنه گیتی از سوی سردمداران شرق و غرب به انقلاب روحانیت و نظام روحانیت معروف است و برای دیگران نقشی در این زمینه قائل نیستند، به تبیین چرایی این مدعا پرداخت و تاکید کرد: چون بدون ورود روحانیت در صحنه، گروه ها و تشکل های دیگر مطمئنا نمی توانستند به نتیجه نهایی برسند.

وی بیان داشت: این قدرت اسلام و روحانیت بود که در مرکز کشور و شهرهای دیگر و حتی دوره افتاده ترین روستاهای کشور منشا اثر شد و همان گونه که مقام معظم رهبری در خطبه های اخیر نماز جمعه تاکید کردند، این روحانیت بود که توانست مردم را بسیج و از قدرت مردمی به مثابه سیل خروشان علیه رژیم منحط پهلوی استفاده کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در خصوص خاطرات خود از لحظه ورود امام به میهن اسلامی در دوزادهم بهمن سال 57 نیز گفت: هرچند ما آن وقت در سنین نوجوانی بودیم اما خاطرات شیرینی داریم که همواره برای ما تازگی دارد و لذت بخش است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی بیان داشت: من در روز دوازدهم بهمن که قرار بود امام به میهن اسلامی برگردند به شوق دیدار ایشان با برادر دیگر خود در عالم نوجوانی و بچگی قرار داشتیم که حاضریم تمام اموال و موجودی خود را بدهیم که امام در بدو ورود به منزل ما بیایند، بعد از چند روز پیش خود می گفتیم شاید دیگران حاضر بودند بیشتر از ما برای امام هزینه و جان و همه هستی خود را فدا کنند لذا شاید امام آنها را بر ما ترجیح داده باشند.

وی بیان داشت: ما آن زمان در روستا زندگی می کردیم، اما در آنجا هم شور و حال خاصی برپا بود و شعارهای انقلابی و اسلام ناب بر سر زبان ها افتاده و همه جا را پر کرده بود، جوانان هیات تشکیل و با استفاده از روحانیان با فضل خود را برای اجرای منویات و رهنمودهای امام آماده می کردند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات