۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۹۷۴۰۷
امام جمعه کازرون:

خیزش اسلامی به زودی تمام خاورمیانه را فرا خواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، با اشاره به تحولات اخیر و بیداری ملت های آزاده دنیا، سرنوشت زین العابدین بن علی رییس جمهور مستبد و دیکتاتور تونس را در انتظار حاکمان کشورهای عربی دانست که سرسپرده و حلقه به گوش آمریکا و استکبار هستند.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تحولات اخیر در کشورهای منطقه را به برکت نظام مقدس اسلامی ایران دانست و گفت: این تحولات یک خیزش اسلامی است که در کشورهای اسلامی بوجود آمده است.

وی تصریح کرد: گرچه بعضی از رسانه های خارجی می خواهند بگویند این خیزش به واسطه مسائل اقتصادی و یا فساد اداری در این کشوها است، اما واقعیت این است که این تحولات نتیجه خیزش اسلام است.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: همان گونه مقام معظم رهبری فرمودند این خیزش یک خیزش اسلامی است، رویکرد امت اسلامی بعد از انقلاب به سمت دین و معنویت بیشتر شده است؛ مساله فلسطین که در شرف فراموشی شدن بود، به برکت انقلاب اسلامی فلسطین جان تازه ای گرفته است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه بازگشت به ارزش های دینی راه نجات امت های اسلامی است، ابراز داشت: دولت های وابسته به اجانب و مهرهای استکبار به ارزش های دینی مردم دهن کجی می کنند و گستاخی به ارزش های دینی را مردم برنمی تابند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در عرض چند روز مردم تونس طومار زین العابدین بن علی که سال ها به صورت دیکتاتوری بر مردم این کشور حکومت می کرد را درهم پیچیدند و او را از کشور خود فراری دادند.

وی تصریح کرد: مصر که زمانی نماد مبارزه با اسرائیل بود، امروز تبدیل به حیاط خلوط این رژیم شده است، حاکمان مستبد این کشور مرزهای فلسطین را بسته اند، ملت این کشور که در گذشته انسان های شجاعی داشتند از این وضعیت بسیار ناراحت هستند و خون شان به جوش آمده است و از این رو تظاهرات میلیونی ضد رژیم مبارک برگزار می کنند و خواستار کناره گیری سریع او از قدرت هستند.

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه حرکت امروز ملت های خاورمانه یک حرکت کاملا اسلامی است، تاکید کرد: رسانه های استکباری می خواهند این انقلاب ها را به نفع خود مصادره کنند و یا با ترفندهای مختلف آن را ناکام بگذارند از این رو به دنبال توطئه و دسیسه هستند.

وی گفت: حرکتی که ملت مصر شروع کرده است قابل بازگشت نیست و حسنی مبارک دیکتاتور باید قدرت را ترک کند و به خواست های مردم این کشور تن بدهد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: همه اینها از برکات نفس قدسی امام راحل و خون شهدا است، انقلاب اسلامی امروز به مرحله میوه دادن رسیده است و انقلاب مصر و تونس را باید میوه انقلاب اسلامی دانست و قطعا ما منتظر شکوفه های شاخه های دیگر انقلاب هستیم و به زودی آن روز خواهد رسید و خواب دشمن برای تشکیل خاورمیانه صهیونیستی پریشان خواهد شد و خاورمیانه اسلامی در منطقه شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حاکمان مستبد و سرسپرده غرب در کشورهای عربی باید به دامان ملت های خود برگردند و گرنه سرنوشت شومی در انتظارشان خواهد بود، گفت: بهتر است حاکمان کشورهای عربی از این وضعیت درس بگیرند و بدانند آمریکا نمی تواند برای آنها کاری بکند و در روز مبادا آنها را تنها خواهد گذاشت.

این فعال سیاسی اظهار داشت: تجربه نشان داده است، حسنی مبارک و دار و دسته او اگر از مصر بروند اولین دروازه ای که به روی آنها بسته خواهد بود، دروازه های آمریکا خواهد بود، اینها مهره های سوخته ای هستند که حتی آمریکا و استکبار هم به آنها راه نمی دهند.

امام جمعه کازرون، عاقبت دیکتاتورهایی از جمله زین العابدین بن علی و حسنی مبارک را درس عبرتی برای غلامان حلقه به دوش استکبار و آمریکا در کشورهای عربی دانست و تاکید کرد: اینها باید عبرت بگیرند این قرن قرن خیزش اسلامی است ملت ها زیر بار استکبار نمی روند، اینها نمی توانند با قلدری با مردم دنیا حرف بزنند و باید در رفتار و گفتار خود تجدید نظر کنند.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: این راهی است که بازگشت ناپذیر است و خیزش اسلامی به زودی تمام خاورمیانه را فرا خواهد گرفت و ما آن روز را نزدیک می بینیم. /924/ت302/ص
ارسال نظرات