۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۹۷۴۱۳
متکی در قم:

حکم تخلیه اجاره نشینی تحمیلی رژیم صهیونیستی به زودی از سوی ملت های منطقه صادر می شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین امور خارجه، بیداری ملت های محروم و آزاده منطقه و جهان را یکی از برکات بین المللی انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای مختلف، ابراز داشت: به زودی مردم منطقه حکم تخلیه اجاره نشینی اجباری و تحمیلی رژیم غاصب اسرائیل را صادر خواهند کرد.
مراسم گراميداشت سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور منوجهر متکي در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه، شنبه شب در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی مجمع هماهنگی پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد زین العابدین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای مختلف، تاکید کرد: خیزش اسلامی که در منطقه ایجاد شده است به زودی منجر به صدور حکم تخلیه رژیم غاصب از سوی ملت های منطقه خواهد شد.

متکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران محدود به مرز های داخلی نیست، تاکید کرد: به فضل الهی آثار و تبعات مثبت انقلاب اسلامی ایران به دیگر نقاط دنیا منتقل شده است و باید خدا را به خاطر این نعمت بزرگ شاکر بود.

وی در ادامه با اشاره به تحولات کشورهای منطقه از جمله تونس و مصر تصریح کرد: این تحولات دارای پیام روشنی است و آن این است که دیگر زمامداران نمی توانند هر گونه که خود می خواهند با مردم رفتار و حکومت کنند.

این فعال سیاسی جمال عبدالناصر را از شخصیت های تاریخی کشور مصر دانست که حرکات استقلال طلبانه ای را دنبال می کرد، ابراز داشت: با رفتن وی انورسادات روی کار آمد که با انعقاد قرار داد کمپ دیوید در جهت ذلت مردم مصر گام بر داشت.

متکی با بیان اینکه انورسادات و حسنی مبارک هم به ملت مصر هم به مردم فلسطین و هم به جهان اسلام خیانت کردند، تاکید کرد: مردم مصر این وضعیت را تاب نیاورده و این روزها ما شاهد اعتراضات مردمی در این کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در این جریانات برخی از کشورهای غربی خطاهای استراتژیکی را مرتکب و برخی نیز تبدیل به تعزیه گردان معرکه شدند، اظهار داشت: تحولات اخیر نشان داد که نباید به کشورهای استکباری و غرب امید داشت و دیکتاتورهایی همچون حسنی مبارک باید بدانند اربابان او دیگر او را حمایت نخواهند کرد، همان گونه که در ایران و تونس این مساله مشاهده شده است.

متکی همچنین از تامین 50 درصد گاز وارداتی رژیم صهیونیستی از کشور مصر خبر داد و با بیان اینکه حسنی مبارک یکی از حامیان جدی این رژیم جعلی به شمار می آید، گفت: حکم تخلیه رژیم اشغالگر قدس که به نظر می رسد اجاره نشینی تحمیلی این رژیم اشغالگر قدری طولانی شده است، به همین زودی ها از سوی ملت های منطقه صادر خواهد شد.

وزیر پیشین امور خارجه تاکید کرد: آمریکا در قبال تحولات مصر یک سوال کننده نیست، آمریکا باید در قبال حمایت های بی چون و چرای خود از رژیم اشغالگر قدس و حسنی مبارک پاسخ دهد، چراکه این کشور شریک جنایات چندین ساله در خاورمیانه است.

وزیر پیشین امور خارجه بیان داشت: بر اثر تحولات اخیر تراز حکومت در خاورمیانه یک تفاوت آشکار پیدا خواهد کرد و حاکمان کشورهای منطقه مراقب رفتار خود خواهند بود و حواس خود را بیشتر جمع می کنند.

وی در ادامه سخنان خود از ولی فقیه به عنوان تامین کننده محتوای اسلامیت نظام یاد کرد و با تحسین بصیرت مردم و ولایتمداری آنان تاکیدکرد: ملت ایران در برهه های مختلف به ویژه ایامی که فضای جامعه ابهام آلود بوده است به رهبری تکیه کردند و راه درست را در پیش گرفتند.

متکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پیام و تحول بنیادین را در عرصه جهانی نوید داده است، اسلام، مردم و رهبری را از مهم ترین اضلاع و ارکان نظام اسلامی برشمرد و تاکید کرد: بحمدلله ملت ما همواره در این مسیر ثابت قدم بوده است و رهبری نیز همواره مناسب ترین رویکرد را در طول سالهای بعد از انقلاب اتخاذ کرده اند.

وزیر پیشین امور خارجه انقلاب شکوهمند اسلامی را حاصل فقه سیاسی و بین المللی امام راحل دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) جهان اسلام و محرومان جهان را مد نظر داشته و معتقد بودند شعارهای اسلامی می تواند در جهان منشا تحول و آثار فراوان باشد.

وی بیداری ملت های منطقه را یکی از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی دانست و تاکید کرد: ما امروز ثمره و محصول این تفکر را در کشورهای مختلف مشاهده می کنیم.

متکی با بیان خاطراتی از دوران تصدی مسؤولیت خود در وزارت امور خارجه گفت: در بسیاری از جلسات تعدادی از دیپلمات های کشورهای اسلامی می گفتند ما قبل از انقلاب ایران از بردن اسم خود به عنوان دیپلمات در مجامع بین المللی خجالت می کشیدیم، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مسلمان بودن خود افتخار می کنیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات