۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۹۷۴۶۰
از سوی شورای هماهنگی تبلیغات خوزستان؛

مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در اهواز اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، بامسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در اهواز را اعلام کرد.
راهپيمايي 22 بهمن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام محمدصادق عظیمی، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری راهپیمایی 22 بهمن، که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گفت: طبق مصوبه این جلسه کلیه بانک‌ها و دستگاه‌هایی که شعبه یا دفتری در مسیر راهپیمایی 22 بهمن دارند، باید یک ایستگاه صلواتی فرهنگی در کنار شعبه خود مستقر کنند.

وی اظهارداشت: از آغاز دهه فجر تا به امروز، وجود شور و نشاط خاصی را در اجرای برنامه‌های این ایام در سطح استان خوزستان احساس کردیم و یکی از برنامه‌های بی‌نظیری که در ادامه برنامه‌های دهه فجر برگزار می‌شود، جشنواره پرواز بادبادک‌هاست. این جشنواره 10 هزار نفری و منحصربه فرد و کم‌نظیر در کشور، 29 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عظیمی، درباره برنامه‌ریزی‌های مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: به دلیل اینکه 22 بهمن‌ماه در روز جمعه، با برگزاری نماز جمعه همراه شده است، مسیر راهپیمایی را تغییر دادیم و سیستم‌های صوتی در مسیر جدید و جایگاه پایانی(مصلای امام خمینی(ره)) نصب می‌شود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: یک سری هماهنگی‌ها با آموزش و پرورش خوزستان برای گزینش تعدادی از دانش‌آموزان شعارگو انجام و پس از گزینش این افراد، یک کارگاه آموزشی و همایش در این زمینه برگزار شد. قرار است در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، 10 شعارگوی نوجوان و جوان را در کنار افراد با تجربه قرار دهیم. جایگاه افراد شعارگو در مسیر راهپیمایی مشخص شده است.

این مقام مسؤول اظهارداشت: بنرهایی برای طول مسیر راهپیمایی تهیه شده که لازم است شهرداری اهواز برای نصب این بنرها، اقدمات لازم را انجام دهد؛ بالای پل سلمان فارسی اهواز یک بالن با قطر 8 متر و 10 بالن با قطر سه متر قرار می‌گیرد؛ همچنین هزار بادبادک گازی روی پل سلمان فارسی(ابتدای مسیر راهپیمایی) و هزار بادبادک دیگر در حوالی مصلای امام خمینی(ره) (انتهای مسیر راهپیمایی) به پرواز در می‌آیند.

وی ادامه‌داد: علاوه‌بر این در خیابان آزادگان(24 متری) سه بالن بزرگ رو زمینی قرار می‌دهیم و 10 پرچم 10 متری عمودی هم به وسیله بادکنک‌های بزرگ گازی در بالای سرجمعیت قرار می‌گیرند. با توجه به اهانت دشمنان اسلام به قرآن، 2 طاق نصرت قرآنی برای عبور مردم از زیر قرآن در ابتدا و انتهای مسیر قرار داده می‌شود.

حجت الاسلام عظیمی به تامین حفاظت اقلام تزئیناتی مسیر راهپیمایی تاکید کرد و گفت: برای انجام این تزئینات تعدادی نیروی خدماتی موردنیاز ماست و در زمینه حفاظت هم نیروی انتظامی اقدام لازم را انجام دهد. تصویربرداری از مراسم راهپیمایی اهمیت بسیاری دارد، برای این منظور 10 دستگاه فیلم‌برداری نیاز داریم؛ علاوه‌بر صدا و سیما، دستگاه‌هایی که برای مشارکت در این زمینه تمایل دارند، می‌توانند اعلام آمادگی کنند. برای برگزاری هرچه بهتر مراسم از تربیت بدنی استان در جهت تامین 100 قایق، تقاضای همکاری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش رسانه‌ای که از مراسم راهپیمایی 22 بهمن در دنیا صورت می‌گیرد، شعارها بر سه زبان‌ فارسی، عربی و انگلیسی تهیه و در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد. همچنین یک کاروان بانگ تکبیر شب 21 بهمن‌ماه با الله اکبر گفتن به راه می‌افتد. مساجد و دستگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان اظهارداشت: برای باشکوه‌تر برگزار شدن راهپیمایی 22 بهمن امسال، دستگاه‌های اجرایی با تمام توان خود وارد عرصه شوند؛ راهپیمایی 22 بهمن ماه، ساعت 10:30 روز جمعه، از میدان مولوی به سمت پل سلمان فارسی آغاز شده، سپس به سمت خیابان امام خمینی (ره)، و در مصلای بزرگ مهدیه امام خمینی (ره) این شهرستان خاتمه می یابد./945/پ202/ص
ارسال نظرات