۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۹۷۴۸۷

دهه فجر انقلاب اسلامی در پایگاه اینترنتی محرم

خبرگزاری رسا ـ پایگاه مناسبتی محرم که از سوی چند طلبه جوان به روز رسانی می شود، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، ویژه نامه«دهه فجر 89» را در فضای مجازی منتشر کرده است.
دهه فجر انقلاب اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه مناسبتی محرم که از سوی چند طلبه جوان به روز رسانی می‌شود، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، ویژه نامه«دهه فجر 89» را در فضای مجازی منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش،‌ پرسش و پاسخ، مقالات، تصاویر، شبهات، اشعار، حکایات و خاطرات و ارتباط با ما بخش های اصلی این ویژه نامه مناسبتی را در بر دارد.

در بخش پرسش و پاسخ به شبهات به برخی شبهات همچون چگونگی پیشرفت انقلاب اسلامی در زمینه ترویج اخلاق و آموزه های دینی، تأثیر انقلاب اسلامی بر بیداری اسلامی و نقش انقلاب اسلامی در مقابله با عقب ماندگی پاسخ داده است.

‌نظریه انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)؛‌ رابطه انقلاب ما با نهضت امام حسین (ع)؛ انقلاب اسلامی و فرهنگ سیاسی شیعه؛ حکومت اسلامی؛ سیره پیامبر و الگوی انقلاب اسلامی؛تشیع عامل اصلی انقلاب اسلامی، ‌بخشی از مقالات این ویژه نامه را در بردارد.

همچنین،‌ انگار نه انگار که اینها یک گروه انقلابى‏اند؛ امام: ملتها با شما هستند؛ به امام بگو فداى سرتان؛ هیبت سلطانى من را گرفت؛ مادر می‌خواهی مسیح را، از نزدیک ببینی؟؛ روحانی مبارز؛عبور از دریای آتش و خون و سختی مبارزه از زبان رهبری بخشی از حکایت هایی است که در این ویژه نامه مناسبتی منتشر شده است.

در بخشی از این ویژه نامه در پاسخ به پرسش«» می خوانیم:« سلام«1400 سال قبل» در پرتو وجود مبارک و نورانی حضرت رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ رشد و نمو خود را آغاز کرد و در فاصله زمانی کوتاهی توانست سرزمینهای زیادی را تسخیر نماید.

این امر بدلیل وجود زیرساختهای معقول و منطقی از طرفی عملکرد صحیح منادی اسلام و خواص مرتبط با ایشان از طرف دیگر بود. بدیهی است نقصان در هر یک از این دو، باعث رکود و شکست اسلام می‌گشت. اسلام در همه عرصه‌ها حرفی برای گفتن داشت، بلکه باید گفت: تنهاترین سخن جامع در عرصه‌های گوناگون، از آن اسلام بود.

نکته بسیار مهم در این زمینه وجود زیر ساختهای معقول و مستحکم بود. اصولی که اسلام بر آنها بنا نهاده شده بود همگی منطبق با عقل سلیم بود. بگونه‌ای که در طول تاریخ حتی شاهد کوچکترین تعارضی بین آنها و عقل سلیم نخواهیم بود.

اما نظام اسلامی ما در حال حاضر چگونه است؟ در این باره باید گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، توانسته جایگاه رفیعی در بین کشورهای جهان عموما و آسیا و خاورمیانه خصوصا بدست آورد، البته ناگفته نماند که وضعیت فعلی جامعه ما با وضعیت مطلوبی که یک نظام اسلامی از نظر اقتصادی و فرهنگی باید ایجاد نماید، فاصله زیادی دارد، اما با وجود موانع بی شماری که بر سر راه ترقی و تکامل نظام اسلامی وجود دارد. شاهد پیش رفتهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عظیمی هستیم که اعتراف نهادها و سازمانهای بین‌المللی و حتی دشمنان نظام اسلامی را بدنبال داشته است. در این بین برخی افراد جاهل یا مغرض(به عللی که اکنون جای مطرح کردن آنها نیست) سعی می‌کنند وضعیت جامعه اسلامی را از رژیمهای گذشته بدتر جلوه دهند. برخی دانسته یا ندانسته.......»

با وجود این که بیش از دو ماه از فعالیت این وبلاگ مناسبتی نمی گذرد، توانسته است نگاه نزدیک به بیست هزار مخاطب را به خود جلب کند.

این وبلاگ مناسبتی ویژه نامه های رحلت پیامبر اکرم(ص)،‌ حضرت امام رضا(ع) و حضرت امام حسین(ع) را در کارنامه خود دارد.

معرفی وبلاگ طلاب،‌ آرشیو هفتگی مطالب،‌ تازه ترین مطالب، فرم تماس با ما و شمارنده از امکانات این وبلاگ است.

نبود بخش «درباره ما» جزو کمبود های این وبلاگ محسوب می شود و بهتر است نویسندگان این وبلاگ با معرفی خود،‌اهداف و ضرورت های این وبلاگ برای جلب اطمینان خاطر مخاطبان تلاش کنند.

علاقه مندان به استفاده از این وبلاگ مناسبتی می توانند به نشانی 
http://muharram.ir  و برای مشاهده و استفاده از ویژه نامه دهه فجر به این نشانی مراجعه کنند./919/ت303/ع

ارسال نظرات