۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۲:۲۶
کد خبر: ۹۷۴۹۲
شیخ نبیل قاووق:

آمریکا در لبنان چاره ای جز تسلیم در برابر اراده و معادله مقاومت ندارد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نبیل قاووق با تاکید بر ناتوانی آمریکا در فتنه انگیزی در لبنان، اکثریت مردمی طرفدار معادله ارتش، مقاومت و ملت را در این کشور تعیین کننده دانست و با محکوم کردن انحصارطلبی، خواستار مشارکت همگانی در دولت آینده لبنان شد.
شيخ نبيل قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در همایشی تحت عنوان «قرائت های مختلف از انقلاب اسلامی» که در نبطیه در جنوب لبنان برگزار شد با اشاره به برخورداری مقاومت لبنان از اکثریت پارلمانی و حمایت مردمی گسترده، گفت: آمریکا چه می تواند بکند، ممکن است که آمریکا در شورای امنیت یا دادگاه لاهه از مقاومت قدرتمندتر باشد ولی در لبنان، ضعیف است و چاره ای جز تسلیم در برابر اراده و معادله مقاومت ندارد.

شیخ نبیل قاووق با اشاره به این که مقاومت توانست از خود در برابر دسیسه ها پاسداری کند و زنجیره فریب و نیرنگ را که به مدت بیش از پنج سال ادامه یافت، پاره کند، افزود: امروز لبنان در میدان رویارویی با دسیسه ها و وابستگی به آمریکا در وضعیت بهتری قرار گرفته است و آمریکا و مزدورانش را در تنگنا قرار داده است.

وی تصمیم آمریکا برای مانع تراشی بر سر راه تشکیل دولت جدید لبنان را نشانگر ناکامی و شکست این کشور دانست و با اشاره به ناتوانی آمریکا در تهدید طرح مقاومت و سلاح و جایگاهش در لبنان، گفت: آمریکا ممکن است در خارج از مرزهای لبنان تاثیرگذار باشد، ولی در داخل لبنان، اکثریت مردمی و پارلمانی است که تعیین کننده است؛ اکثریتی که به استراتژی ارتش، مقاومت و ملت باور دارد.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه خاورمیانه جدید را نه آمریکا و جنگ های اسراییل، بلکه استراتژی مقاومت و اراده ملت ها، خواهد ساخت، گفت: رخدادهای اخیر لبنان شکستی اضافی برای طرح های آمریکا بود و امروز لبنان در بهترین وضعیت خویش قرار گرفته است؛ چراکه آمریکا توان ادامه طرح فتنه افکنی خود را از دست داده است.


وی حکومت جدید لبنان را فرصت تازه ای برای این کشور و با تاکید بر محکومیت انحصارطلبی و ضرورت مشارکت همگانی در دولت آینده لبنان برای رویارویی هرچه بهتر با طرح آمریکا و حل مشکلات ملت لبنان، گفت: هر قدر نقش آمریکا در لبنان کمرنگ تر شود، لبنانی ها فرصت های بیشتری خواهند داشت./981/گ
ارسال نظرات