۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۹۷۴۹۴
شیخ محمد یزبک:

رویدادهای اخیر مصر به شدت اسراییل را نگران کرده است

خبرگزاری رسا ـ شیخ محمد یزبک خواستار همفکری و گفت و گوی داخلی لبنانی ها شد و نجیب میقاتی را به تشکیل دولتی فراخواند که محرومیت را از لبنان بزداید.
شيخ محمد يزبک
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد یزبک، رییس هیات شرعی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی در بعلبک در جنوب لبنان، خواستار همفکری و گفت و گوی داخلی لبنانی ها و تقویت روابط دوستانه شد و گفت: لبنان تنها با وحدت فرزندانش و ارتش و مقاومت قدرت مند و صاحب عزت خواهد بود.

وی با اشاره به ظلم و ستمگری علیه مردم، پایمال کردن آزادی آنها و برانگیختن فتنه های مذهبی برای ایجاد اختلاف میان گروه های مختلف در دو کشور مصر، تونس و برخی دیگر از کشورها، گفت: چشم امید ما به ملت هایی است که بیدار شده اند و در برابر حاکمان خودکامه و ستمگر خود ایستاده اند و می خواهند مصر به عزت و کرامت انسانی پیشین خود بازگردد.

شیخ محمد یزبک با تاکید بر مخالفت مصری ها با دشمن صهیونیستی و محکومیت تحریم غزه، گفت: رویدادهای اخیر مصر به شدت اسراییل را نگران کرده است و از سوی دیگر اذعان می کند تا زمانی که ملت، ارتش و مقاومت لبنان در یک سنگر قرار دارند، روی آرامش را نخواهد دید و از همین رو به دنبال فتنه انگیزی در لبنان است.

وی از همه لبنانی ها خواست تا با وحدت و همبستگی کامل، مسؤولیت تاریخی خود در مرحله کنونی برای نجات میهن را به خوبی بر عهده بگیرند و از طایفه گری و فرقه گرایی بپرهیزند و نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان که چندی پیش مامور تشکیل کابینه جدید دولت لبنان شد را به تشکیل هرچه سریعتر دولتی که به آبادانی این کشور بپردازد و محرومیت را از مناطق مختلف لبنان بزداید، فراخواند.

گفتنی است که تشکیل دولت آینده لبنان همچنان محور بحث و گفت و گوهای سیاسی در این کشور است که حدود ده روز دیگر تشکیل خواهد شد. میقاتی در برهه اخیر تلاش فراوانی کرده است که دولت را بر مبنای مشارکت تمامی جریان ها و به دور از روی آوردن به دولتی با ترکیب تکنوکرات و افراد سیاسی تشکیل دهد./981/گ
ارسال نظرات