۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۹۷۵۰۰
حجت‌الاسلام ذوالنوری خبر داد؛

نخستین کنگره سراسری شهدای روحانی کشور سال 91 برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری نخستین کنگره سراسری بزرگداشت شهدای روحانی کشور در فروردین سال 1391 خبر داد و گفت: این کنگره در استان های قم، تهران و اصفهان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام ذوالنور حجت الاسلام مجتبي ذوالنور
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت و گوی با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که تا کنون در سه چهارم استان ها ی کشور یادواره شهدای روحانی با موفقیت برگزار شده است، اظهار داشت: یادواره های شهدای روحانی در استان ها در چند مرحله روستایی، بخشی، شهرستانی برگزار شدند و پس از پایان یافتن این یادوره ها، یادواره سراسری شهدای روحانی هر استان در مرکز آن استان برگزار شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه از برگزاری یادواره های شهدای دیگر استان های کشور در سال 90 خبر داد و ابراز داشت: تنها در برخی استان هایی معدودی به سبب مشکلات جغرافیایی و آب و هوایی یادواره شهدای روحانی برگزار نشده است که این یادواره‌ها سال آینده برگزار می‌شود و امیدواریم تا پایان سه ماهه اول سال آینده شاهد برگزاری یادواره شهدای روحانی در همه استان ها باشیم.

وی بااز انجام مقدمات کنگره سراسری شهدای طلبه و روحانی کشور خبر داد و گفت: این کنگره فروردین سال 1391 به صورت هماهنگ و سراسری در استان های قم، تهران و مشهد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ذوالنوری به دلایل انتخاب این سه استان پرداخت و افزود: قم به سبب تمرکز حوزه علمیه، تهران به سبب پایتخت بودن نظام اسلامی و سهولت در برقراری ارتباطات مورد نیاز و مشهد نیز به سبب ضرورت حضور خانواده های شهدای روحانی برای کسب فیض از محضر امام رضا(ع)، جهت برگزاری این کنگره انتخاب شده اند.

وی با بیان این که خوزستان از نخستین استان ها از لحاظ تعداد شهید روحانی است، ابراز داشت: با توجه به گستردگی جغرافیایی خوزستان، جمع آوری آثار شهدای روحانی و سرکشی به خانواده های آنان بسیار مشکل و سنگین است؛ از این رو خوشبختانه با همکاری و مشارکت نهادهای مختلف و مسؤولان استان این یادواره بسیار خوب برگزار شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ویژگی های یادواره شهدای طلبه و روحانی خوزستان را حضور حضرت آیت الله نوری همدانی به عنوان سخنران ویژه خواند و بیان داشت: عنایت ویژه نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به این یادواره، استقبال و حضور باشکوه مردم خوزستان از دیگر ویژگی های برجسته یادواره شهدای روحانی خوزستان بود.

وی در پایان به وجه تمایز این یادواره با سایر یادواره های شهدای روحانی در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: تعداد بالای شهدای روحانی، سطح تحصیلات بالای شهدای روحانی خوزستان، داشتن نخستین شهید روحانی دوران دفاع مقدس که شهید شریف قنوتی می باشد و محوریت برخی شهدای روحانی خوزستان در جنگ تحمیلی از ویژگی ها وجوه تمایز این یادواره با دیگر یادواره های کشور است./945/ت301/ص
ارسال نظرات