۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۹۷۵۲۱
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:

رشد جهانی تفکر اسلام ناب، منشأ خیزش‌ها و جنبش‌های بزرگ دنیا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، رشد جهانی تفکر اسلام ناب را منشأ خیزش‌ها و جنبش‌های بزرگ دنیا دانست و گفت: تفکر جهانی، ساز و برگ جهانی می خواهد و می‌طلبد که حوزه‌های علمیه به عنوان پایگاه اصلی دین و فرهنگ، دیدگاه بلندی به این مسأله داشته باشند.
اكبر فرجام
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام فرجام در ادامه سلسله نشست های خود با مسؤولان و طلاب مدارس روز گذشته درجمع مدیران مدارس علمیه خواهران حضور یافت.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات و ارائه نظرات و همفکری با یکدیگر، نگاه مدیران حوزه علمیه خراسان را نسبت به طلاب و حوزه های علمیه نگاهی وسیع دانست و اظهارداشت: نگاه کلان به حوزه های علمیه، تربیت نیروی فکری و آشنایی با فرهنگ دینی است

وی با اشاره به این که رشد جهانی تفکر اسلام ناب که منشأ خیزش ها و جنبش های بزرگ در دنیا و جوامع اسلامی است، مسؤولیت رهبران دینی را مضاعف می کند، گفت: تفکر جهانی، ساز و برگ جهانی می خواهد و می طلبد که حوزه های علمیه به عنوان پایگاه و جایگاه اصلی دین و فرهنگ، دیدگاه بلندی به این مسأله داشته باشند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در ادامه بر ارزیابی ورودی های سال های گذشته مدارس خواهران تأکید و خاطرنشان کرد: این کار در تصمیم گیری های آینده برای مدارس خواهران، مؤثر و مفید خواهد بود.
وی در ادامه از طراحی دوره آموزش ضمن خدمت کادر و مسؤولان مدارس خواهران خبرداد و با بیان این که برگزاری این دوره ها نتیجه خوبی دارد، افزود: هم اکنون کارگاه های ICDL برای معاونان مدارس خواهران برگزار می شود.

وی از سهمیه 30 درصدی مسؤولان و اساتید مدارس خواهران برای شرکت در آزمون ورودی سطح سه نیز گفت و اظهارداشت: این افراد می توانند با استفاده از این سهمیه و کسب امتیاز، در این سطح ادامه تحصیل دهند.

حجت الاسلام فرجام در ادامه با بیان این که، آموزش غیر حضوری موجب ارتقاء سطح علمی اشخاص نمی شود، بر لزوم تحصیل در محضر استاد تأکید کرد و یادآورشد: امروز حتی در بعضی از مراکز آموزش عالی که آموزش ها به صورت نیمه حضوری ارائه می شد، بر تحصیل حضوری تأکید دارند و به این سمت گرایش پیدا کرده اند.

وی افزود: کلیات مسائل آموزش غیر حضوری در شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان به تصویب رسیده که در صورت تأیید نهایی، اجرائی خواهد شد.

وی از ارائه درس خارج فقه و اصول آیت الله هاشمی شاهرودی به صورت ویدئو کنفرانس دو سویه، به منظور طرح سؤال و ارتباط بهتر طلاب با استاد، در سال جدید تحصیلی خبرداد و آیت الله هاشمی شاهرودی به صورت ویدئو کنفرانس دو سویه دو سویه در سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: در حال حاضر درس خارج بعضی از اساتید حوزه علمیه مشهد برای خواهران مشهد و برادران خراسان شمالی و جنوبی پخش می شود.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان درباره تغییر در بعضی از متون درسی طلاب خواهر در این حوزه، اظهارداشت:در صورت تصویب در کمیسیون خواهران و تأیید نهایی، این تغییر امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان این که امکان ندارد تمام فارغ التحصیلان یک مجموعه جذب همان مرکز شده و در آنجا مشغول به کار شوند، ابرازداشت: عرصه فعالیت طلاب در مراکز مختلف پژوهشی و ... وجود دارد.

وی در ادامه به افزایش سطح علمی و اهمیت تربیت پژوهش گر حوزوی گفت و با اشاره به خاطرات خود از اهتمام مقام معظم رهبری در باره تأکید معظم له بر تألیف و تحقیق در حوزه های علمیه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارداشت: امروز حوزه نسبت به گذشته در زمینه تألیف، تحقیق و راه اندازی مراکز ویژه در این عرصه، رشد زیادی داشته و دارد.

گفتنی است در این جلسه، خانم اعدادی، مسؤول دفتر امورخواهران حوزه علمیه خراسان با اشاره به برگزاری سلسله جلسات مدیران مدارس در ایام مختلف، یادآورشد: بررسی مسائل گوناگون در مدارس علمیه خواهران و آشنایی مدیران با یکدیگر و ارائه نظرات، از جمله اهداف برگزاری این جلسات است.

در این نشست 2 ساعته که 15 نفر از مدیران مدارس علمیه خواهران مشهد حضور داشتند، دیدگاه ها، پیشنهادها و نظرهای حاضرین در زمینه امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و کادر مسؤولان مدارس، بیان شد./930/د102/س


ارسال نظرات