۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۹۷۵۸۷
آیت‌الله خاتمی:

با سقوط دیکتاتور مصر، عظمت و شکوه این کشور احیا خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، تاکید کرد: با سقوط رژیم نا مبارک، مجد و عظمت گذشته کشور مصر دوباره احیا خواهد شد و مردم این کشور بدانند که موفق خواهند شد.
آيت الله خاتمي در همايش بصيرت در پيروي از ولايت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر دوشنبه در دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر، با گرامی داشت این ایام خجسته، به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ستون فقرات انقلاب اسلامی عنصر اسلامیت آن است، تاکید کرد: این عنصر مهم و کارآمد بیش از سی سال است که نظام اسلامی را بیمه کرده است و دشمنان نیز به شدت از آن هراس دارند.

آیت‌الله خاتمی ارزش های اسلامی، رهبری، امام راحل و وحدت مردم را از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: این عناصر وقتی در کنار هم قرار گرفت، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و رژیم شاهنشاهی سرنگون شد.

وی در ادامه به تحولات اخیر در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) از ابتدا تاکید می کردند شاه باید برود، ما به مبارزان مصر و دیگر کشورها می گوییم از روش امام الگو بگیرند و بر حق‌شان بایستند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: با بودن نامبارک هیچ تحولی در مصر صورت نخواهد گرفت، این دیکتاتور مستبد باید برود تا تحول در مصر آغاز شود، مبارزان مصری بر خدا توکل کنند و بدانند که پیروزی نزدیک است.

وی با بیان اینکه مردم مصر با مبارزات‌شان می تواند پیشینه افتخارآمیز این کشور را احیا کنند، ابراز داشت: مصر الهام‌بخش دین‌داری در جهان بود که با سقوط دیکتاتور نامبارک مجد و عظمت گذشته آن احیا خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: باید تلاش کنیم مساجد همچون قبل از انقلاب و در ماه‌های منجر به پیروزی مرکز پرشور جوانان باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ائمه جماعت مسجد نهاد فرماندهی مسجد را در اختیار دارند، انسجام نهادهای مرتبط در مسجد را ضروری دانست و با بیان اینکه منبر رسانه جذاب مساجد است، تاکید کرد: هرچند منبر جایگاه خاص خود را داشته و دارد، اما می‌توان از ابزار هنر برای جذب جوانان به مسجد استفاده کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات