۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۹۷۵۹۶
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

موج اسلام خواهی، موجودیت رژیم صهیونیستی و استکبار را به خطر انداخته است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای مختلف منطقه، مواج فراگیر شده اسلام خواهی را باعث هراس استکبار جهانی دانست و گفت: انقلاب اسلامی بدون داشتن داعیه کشورگشایی، در اعماق قلوب جهانیان نفوذ کرده و این مایه عزت و افتخار ما است.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي کل کشور مراسم گراميداشت سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور رييس سازمان بازرسي کل کشور در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور دوشنبه شب، در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، با گرامی داشت دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطفی در تاریخ جهان دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی یکی از پرفروغ ترین و باشکوه ترین حوادث تاریخ بشر است و امروز شاهد جبهه گشایی و حوزه های جدید نفوذ آن در کشورهای مختلف هستیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران کام استکبار را به شدت تلخ و منافع و مطامع آنها را به خطر انداخته است و در حال حاضر دغدغه همه سردمداران استکبار این است که اتفاقاتی که در دنیا رخ می دهد مبادا کپی انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام پورمحمدی انقلاب اسلامی ایران را با دیگر انقلاب های جهان قابل مقایسه ندانست و گفت: انقلاب اسلامی بدون اینکه در صدد رقابت برای کشورگشایی و جهان گشایی باشد و داعیه این امر را هم ندارد در اعماق قلب ها نفوذ کرده و این مایه عزت و افتخار ما است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی معادلات و مناسبات بین المللی را دگرگون کرد، نقش مردم را در پیروزی، حفظ و تدوام نظام اسلامی بسیار اساسی توصیف کرد و با یادآوری فرازهایی از تاکیدات امام راحل در این خصوص، اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هویت و گمشده مردم را به آنها باز گرداند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه سخنان خود به تحلیل فتنه سال گذشته در کشور پرداخت و با انتقاد از کسانی که در برابر نظام اسلامی قرار گرفته و ایستادند، گفت: متاسفانه برخی از افراد در این فتنه برای دشمنان و کینه توزان انقلاب میدان را باز کردند و آن اتفاقات تلخ روی داد.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه هیچ کس تحت هر شرایط و بهانه ای نمی توامند جبهه برای دشمن بازکردن را توجیه کند، افزود: بعضی ها به خاطر مطامعی که فکر می کردند حق با آنهاست حاضر شدند هستی خود و سرمایه همه را آتش بزنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: دشمن در فتنه سال گذشته تمام تلاش و امکانات خود را برای براندازی نظام اسلامی بکار گرفته بود، اما تدابیر حکیمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت و هوشیاری فوق العاده ملت ایران دشمنان را ناکام کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه سخنان خود، بر ضرورت تبعیت همه افراد از قانون تاکید کرد و با یادآوری فرازهایی از بیانات امام راحل در این خصوص، تاکید کرد: همه ما باید ملاک حق داشته باشیم و کسی حق ندارد که بگوید من ملاک خاص خودم را دارم و همه باید به قانون تمکین کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور، اختلاف نظر بین مسؤولان را امری طبیعی و غیر قابل انکار دانست و با مذموم توصیف کردن تنازع و کشمکش، گفت: اختلاف نظر در یک کشور امری طبیعی و در مواقعی باعث رشد و تکامل است و نباید به این مسائل خرده گرفت که چرا فلانی چنین نظری داده است.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود در مسجد امام زین العابدین قم، عترت و ولایت فقیه را ضامن اجرای قانون دانست و با بیان اینکه امروز شاخص حیات طیبه در زندگی ما قانون و رهبری است، تاکید کرد: ملت ایران با بصیرتی که دارند به خوبی نسبت به این دو اصل مهم متعهد بوده و هستند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از شروع شدن زود هنگام فعالیت های انتخاباتی از سوی برخی از افراد انتقاد کرد و گفت: هنوز یک سال و نیم از انتخابات باقی مانده است، اما برخی ها فعالیت های انتخاباتی خود را شروع کرده اند.

حجت الاسلام پورمحمدی تحولات اخیر در منطقه را به برکت نظام مقدس اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: امروز ملت مصر آرمان ها و آرزوهای خودش را در شعارهای انقلاب اسلامی می بیند.

وی در تحلیل خود از مواضع متناقض و دوگانه رییس جمهور و دولتمردان آمریکا در قبال تحولات کشور مصر تصریح کرد: آنها به این موضوع فکر می کنند که در نهایت منافع آنها به خطر بیفتند و رژیم غاصب اسرائیل نیز تمام موجودیت خود را در معرض خطر می بیند.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه تحولات اخیر و موج اسلام خواهی مردم، موجودیت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را به چالش کشیده و به خطر انداخته است، گفت: این وضعیت به طور قطع و یقین خوشایندشان نیست و سعی می کنند به هر نحوی که شده جلوی این اتفاق را بگیرند.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود، نقش روحانیان و حوزه های علمیه را در پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی برجسته توصیف کرد و افزود: خوشبختانه امروز حوزه علمیه قم به کانون تحولات عمیق و منشا تولید پیامهای بزرگ تبدیل شده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات