۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۷۶۴۴
عضو هیات علمی جامعه المصطفی:

تدابیر امام خمینی در رهبری انقلاب همه را مبهوت کرده بود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، مدیریت امام راحل را الهی و غیبی توصیف کرد و گفت: امام و روحانیت مردم را حول محور اسلام و دین جمع کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان


حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، از اساتید حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی نقش روحانیت را در انقلاب اسلامی برجسته تاکید تصریح کرد: در زمانی که امام ، حوزه با رژیم مبارزه می کردند این گروه ها از جمله لیبرال، ملی گرا، مجاهدین خلق، مارکسیست و غیره هم فعالیت های خود را می کردند، اما تنها کسانی که توانستند نیروها و اراده های ملت را تجمیع کند و در یک مرکز کانونی متمرکز نماید امام، مراجع و حوزه های علمیه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان ابراز داشت: امام خمینی(ره) اراده های ملی را جهت دادند و با تدبیر و درایتی که داشتند با برملا کردن ماهیت حقیقی رژیم شاهنشاهی توانستند انقلاب را پیروز کنند.

وی با تاکید براینکه امام و روحانیت ملت را حول محور دین جمع کردند، بیان داشت: در حقیقت تجمیع نیروها کار امام، مراجع و روحانیت بوده است، چون مراجع و امام با عنصر دین با رژیم شاهنشاهی مبارزه می کردند و عنصر دین نیز دارای قدرت بسیار بالایی است از این رو توانستند موفق شوند

حجت الاسلام والمسلمین غرویان با بیان اینکه امام راحل به خوبی بحران ها را مدیریت کرده اند، ادامه داد: مدیریت ایشان الهام غیبی و الهی بود و ایشان با تدبیرهایی که اتخاذ می کردند همه را مبهوت شخصیت خود می کردند.

وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بزنگاه ها و بحران ها بهترین و بجا ترین تصمیم را می گرفتند و حرکت خود را انجام می دادند و جمله معروف و تاریخی که در بهشت زهرا فرمودند: من توی دهن این دولت می زنم، پایه های رژیم ستمکار شاهنشاهی را ویران کرد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره به خدا توجه داشت و از او الهام و کمک می گرفت بیان داشت: امام خمینی هیچ گاه از شرق و غرب نهراسیده و اتکال ایشان به خدا بود که این مساله به مدیریت صحیح انقلاب بروز می کرد.

حجت الاسلام غرویان افزود: در 22 بهمن سال 57 من درتهران بودم و جریانات میدان امام حسین، انقلاب و فتح پادگان های رژیم شاه را به یاد دارم.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات رژیم شاه حکومت نظامی اعلام می کردند، اما امام می فرمودند مردم حکومت نظامی را بشکنید، پیرو بیانات ایشان مردم نیز به خیابان ها می ریختند و علیه رژیم قیام و اعتراض می کردند که همه این تدابیر داهیانه و هوشمندانه ایشان را باید نوعی امداد و عنایت غیبی و الهی قلمداد کرد.

استاد حوزه علمیه قم، در بیان خاطرات خود از دوران اول انقلاب اسلامی، ابراز داشت: من در سالروز ورود امام در شهرستان نیشابور بودم، چون تلوزیون درهمه منازل نبود، مردم این شهر در مسجد جامعه تلوزیونی آورده بودند تا مراسم ورود امام را مشاهده کنند.

وی بیان داشت: ما منتظر بودیم تا مراسم پخش شود، اما با توجه به اعلامی که از سوی دستگاه رژیم شد مبنی بر بختیار گفته بود فرودگاه ها بسته است، مردم به محض پخش این خبر از فرط عصبانیت تلوزیون را شکستند، مردم اشتیقاق وصف ناپذیری برای حضور و تشریف فرمایی ایشان لحظه شماری می کردند.

وی خاطرنشان کرد: در 22 بهمن ما در تهران بودیم و در جریان امور و اتفاقات میدان امام حسین(ع) قرار داشتیم، روحانیان روی تانک هایی که فتح شده بود می رفتند و برای مردم سخنرانی می کردند، ماشین ها پر از جوانان سلاح بدست بود که پادگان ها را فتح کنند.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی اظهار داشت: صحنه های بسیار بیادماندنی و خاطره انگیزی در انقلاب اسلامی خلق شده که رسانه ملی نیز بخشی از این وقایع و رخدادها را برای مردم عزیز ایران به تصویر کشیده است. /924/ت302/ع

ارسال نظرات