۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۹۷۶۶۳
امام جمعه موقت رشت:

اندیشه امام خمینی در کشور‌های عربی طلوع کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با انتقاد از جریان های منحرفی که به دنبال حذف اندیشه های امام راحل هستند، گفت: اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی بر محور قرآن و سنت پیامبران الهی است و نی توان آن را مختص دوران خاص تلقی کرد.
حجت الاسلام پوررضا، امام جمعه موقت رشت

حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با گرامیداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تاکید کرد: امروز ملت ایران امید بسیاری زیادی نسبت به آینده انقلاب احساس می کنند.

امام جمعه موقت رشت، منابع عظیم انسانی را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب برشمرد و گفت: تربیت شدگان مکتب انقلاب محدود به مرزهای جغرافیایی ایران و خاورمیانه نمی اندیشند.

مسؤول دفتر نماندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان، با بیان این که تربیت‌شدگان مکتب انقلاب برای بشریت تفکر و راهکار دارند، اظهار داشت: پرچم اسلام ناب در دوران معاصر به دست ایران در جهان برافراشته شد. 

حجت الاسلام پور رضا اضافه کرد: موج اسلام خواهی و ظلم ستیزی به برکت انقلاب در جهان برپا شده و انقلاب ایران مانند درختی است که هیچ آفتی به آن آسیب نمی زند و میوه های خود را در کشورهای دیگر عرضه می کند.

وی با اشاره به شنیده شدن شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» در کشور های عربی گفت: سران غرب و رژیم صهیونیستی اذعان کرده اند که اندیشه امام خمینی(ره) در کشور های عربی طلوع کرده است.

حجت الا سلام پوررضا، بیداری مردم مصر و تونس را بسیار ارزشمند خواند و ادامه داد: مردم کشور های عربی به سمتی حرکت می کنند که ایران اسلامی پرچم دار آن بوده است.

امام جمعه موقت رشت همچنین نسبت به توطئه‌های غرب در خصوص به کرسی قدرت نشستن وابستگان غرب در کشور های اسلامی هشدار داد و بیان کرد: نبود رهبر در قیام های مردم کشور های عربی احساس می شود.

وی انقلاب اسلامی را موتور محرکه خیزش‌های مردمی در دنیا به ویژه خاورمیانه دانست و خاطرنشان کرد: امروز حتی کشورهای غربی به ویژه آمریکا نیز نمی توانند تأثیر انقلاب اسلامی در حرکت های آزادی خواهانه دنیا را نادیده بگیرند.

حجت الاسلام پور رضا با بیان این که همه ترس و واهمه استکبار جهانی از اتبدای پیروزی انقلاب اسلامی صدور انقلاب ایران به سایر نقاط جهان بوده است، تأکید کرد: کابوسی که سه دهه افکار غربی ها را رنج می داد امروز در خاورمیانه به عمل تبدیل شده است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به این که غربی ها به ویژه آمریکا به همین دلیل بود که سه دهه از همه توان نظامی و سیاسی خود برای منزوی کردن انقلاب اسلامی ایران استفاده کرده بودند، بیان داشت: اما اندیشه های ناب امام راحل امروز در کشورهای مسلمان خاورمیانه طلوع کرده و ظلمت و تاریکی را در این کشورهای دیکتاتور از بین برده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان با تأکید بر این که آمریکایی‌ها دیگر راه برگشتی برای آنها باقی نمانده است، ادامه داد: سه دهه است که همه توطئه‌ها و نقشه‌های این کشور استکباری از سوی ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی خنثی شده است.

حجت الاسلام پورضا با اشاره به این که عده ای در داخل و خارج اندیشه های امام راحل را تنها مربوط به سه دهه گذشته می دانستند، بیان داشت: خیزش های مردمی امروز در خاورمیانه که به تأسی از روح انقلابی امام راحل نشأت گرفته است پاسخ محکم و دندان شکنی برای این تفکرات انحرافی است.

وی با تأکید براین که اندیشه های ناب امام راحل حتی برای چند دهه آینده نیز مورد استفاده و بهره برداری است، ادامه داد: نمی توان به هیچ عنوان برای اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی تاریخ مصرف در نظر گرفت چون تفکرات و اندیشه های ایشان بر محور قرآن و سنت پیامبران الهی بود./950/ت302/س
ارسال نظرات