۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۹۷۶۶۷
آیت الله شبستری:

رهبری و مراجع بر تمرکززدایی از حوزه علمیه قم تأکید دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به کمبود استاد درس خارج در حوزه علمیه تبریز گفت: رهبری و مراجع بر تمرکززدایی از حوزه علمیه قم تأکید دارند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی به عنوان استاد درس خارج حزوه علمیه تبریز که در طالبیه برگزار شد، اظهار داشت: حوزه های علمیه نه تنها در مسائل سیاسی نقشی سازنده و محوری در تاریخ کشور ایفا کرده اند، به رسالت تربیتی خود نیز توجه داشته اند.

وی با بیان این‌که برکات معنوی حوزه های علمیه انکارناپذیر است، خاطر‌نشان کرد: در شرایطی که نظام اسلامی با تهاجم فرهنگی دشمنان روبه رو است، وجود حوزه های علمیه و روحانیت آگاه و مخلص لازم تر از گذشته به نظر می رسد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: تحول در حوزه‌های علمیه که همواره مورد تاکید ولایت فقیه بوده است، به معنای دگرگونی در نظام آموزشی و یا وابستگی حوزه ها به دولت نیست، معنای تحول تاکید بر حفظ سنت ها و ساماندهی مسائل آموزشی حوزه است.

آیت الله شبستری در ادامه با اشاره به نظر مساعد رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید بر تمرکززدایی از حوزه علمیه قم اظهار داشت: نظر رهبری و مراجع بر فعال تر شدن حوزه های علمیه شهرستانی است، امروز حوزه علمیه تبریز با آن پیشینه درخشان تاریخی با کمبود استاد در سطوح عالی و درس خارج روبه‌رو است.

وی با تقدیر از حضور آیت الله فاضل گلپایگانی در شهر تبریز گفت: بایستی دیگر استاد برجسته و وارسته‌ای که در حوزه علمیه و فیضه فم مستقر شده‌اند، به مناطق مختلف کشور هجرت کرده و حوزه‌های علمیه را در سطوح عالی فعال کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی به برکت حوزه‌های علمیه و علمای مجاهدی چون امام راحل به پیروزی رسیده است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که شهدا تربیت یافته گان مکتب ائمه اطهار، اولیای الهی و علما هستند، گفت: نقش علمایی چون امام راحل، علامه طباطبایی، علامه جعفری، آیت الله قاضی، آیت الله مدنی، علامه امینی و دیگر علمای بزرگ در چنین شرایطی مشخص می‌شود، امروز شاهد گسترش ارمان‌های انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای اسلامی از جمله مصر و تونس هستیم.

وی در پایان خطاب به طلاب علوم دینی با تاکید بر خلوص نیت و نظم در تحصیل گفت: خستگی برای سرباز امام زمان(عج) معنا ندارد، طلاب باید از اشتغال به امور غیر درسی پرهیز کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات