۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۹۷۶۸۰
همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب؛

پیشگامان روحانی اصفهان معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از 34 پیشگام روحانی و هیأت‌های مذهبی اصفهان با حضور آیت الله طباطبایی برگزار شد.
دهه فجر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان مراسم تجلیل از پیشگامان روحانی و هیأت‌های مذهبی با حضور آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان صبح امروز در سالن همایش های صدا و سیمای اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از حجج الاسلام و المسلمین اسد الله جوادی و ید الله رحیمیان و همچنین حجج اسلام سید ابو الحسن بدری، مهدی مظاهری، غلام رضا فیروزیان، سید جعفر حسینی، محمد تقی مدنی، سید مجتبی موسوی، غلامعلی خدری، حسین خادمی، احمد مؤمنی، محمد باقر علوی، سید عبدالله طباطبایی، سید مرتضی هاشمی، محمد زاهدی و حسین ایزد پناه به عنوان 17 روحانی پیشگام در انقلاب اسلامی تجلیل شد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در این مراسم با اشاره به نقش علمای دین در بیداری افکار مردم در طول تاریخ گفت: روحانیت در حفظ دین در تاریخ تشیع و اسلام نقش برجسته ای داشته است.

وی به نقش بی بدیل امام خمینی‌(ره) در رهبری قیام مردم ایران علیه طاغوت اشاره کرد و افزود: این روحانیون بودند که با شنیدن صدای الهی این مردم از اسلام دفاع کردند.

امام جمعه اصفهان به نقش سازنده روحانیت در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: امام خمینی‌(ره) فرمودند ما هر چه داریم از عاشورا داریم و باید دانست که عاشورا تنها متعلق به روحانیت نیست؛ بلکه هیأت‌های مذهبی هم در ترویج فرهنگ عاشورا آن نقش مهمی دارند.

در این مراسم همچنین از 17 مداح و مدیر هیأت‌های مذهبی اصفهان که نقش ارزنده‌ای در انقلاب اسلامی داشتند، تقدیر به عمل آمد./965/پ202/س

ارسال نظرات