۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۹۷۷۰۴
آیت الله علوی گرگانی:

تبعیت و همراهی مردم از امام و روحانیت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ دانست و با تاکید بر اینکه همه باید قدردان این نعمت الهی باشیم، گفت: ملت ایران با تبعیت و همراهی که با روحانیت و امام راحل از خود نشان دادند، توانستند انقلاب را پیروز و رژیم شاهنشاهی را سرنگون کنند.
آيت الله سيد محمد علي علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، در دیدار شماری از مسؤولان و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، این ایام را یادآور خاطرات بسیار شیرین و بیادماندنی برای ملت عزیز ایران اسلامی دانست.

وی نقش امام راحل را در پیروزی و شکل گیری نظام مقدس اسلامی بسیار برجسته و ممتاز توصیف کرد و گفت: ملت ایران با همراهی که با امام و روحانیت داشتند، توانستند بر رژیم شاه غلبه و این دستگاه جبار را سرنگون کنند.

آیت الله علوی گرگانی افزود: گاهی از اوقات که رژیم حکومت نظامی اعلام می کرد، امام راحل تاکید می کردند که مردم حکومت نظامی را بشکنند و آنها نیز با توجه به این فرمایش امام در صحنه حاضر شده و نقشه دشمنان و رژیم شاه را نقش بر آب کردند.

این مدرس برجسته حوزه علمیه قم، ایمان و اعتقاد راسخ مردم را یکی دیگر از علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: ملتی که فاقد ایمان و باور دینی باشد به طور یقین، شکست خواهد خورد.

آیت الله علوی گرگانی، با بیان دستاوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، تاکید کرد، استقلال، آزادگی و عدم وابستگی به شرق و غرب از بزرگ ترین نعمت هایی است که نصیب ملت ما شده و باید قدردان آن باشیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با بیان توصیه های اخلاقی به حاضران، ایمان را یکی از مؤثرترین امور در سعادت انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: کسی که خداوند را اطاعت و یاری کند، خداوند نیز او را یاری می کند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات