۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۷۸۳۱
مدیرعالی حوزه علمیه خراسان:

22بهمن امسال باید استثنائی و با حضوری شکوهمند برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله واعظ طبسی گفت: اخلاص، صلابت و پایداری مقام معظم رهبری، موجب شد تا دشمن احساس کند فردی همچون امام خمینی (ره)، مدیریت کشور را به عهده گرفته است.
آيت الله عباس واعظ طبسي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، آیت الله واعظ طبسی، صبح امروز در دیدار با علماء، اساتید، فضلاء، ائمه جماعات و طلاب حوزه علمیه مشهد، گفت: در طول 22 سال گذشته، سخت ترین و دشوارترین مسائل در کشور روی داده که اخلاص، صلابت و پایداری مقام معظم رهبری، موجب شد تا دشمن احساس کند، فردی همچون امام خمینی (ره)، مدیریت کشور را به عهده گرفته است.

وی خطاب به اساتید، مدرسین و ائمه جماعات، گفت: پذیرفتنی نیست که به عنوان یک اسلام شناس و پیام رسان اسلام به جهان، در حوزه علمیه حضور داشته باشیم ولی نسبت به مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی، بی تفاوت بمانیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان با تأکید بر این که باید راه، روش و منش دوستداران نظام مشخص باشد، اظهارداشت: انتظار جامعه از حوزه های علمیه این است که نسبت به مسائل بی تفاوت نباشند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که اگر ناکثین، مارقین و ...نبودند، دشمنان هرگز جرأت مقابله با امام علی (ع) را نداشتند، افزود: این افراد باعث شدند که حق و محورعدالت یعنی امیرالمؤمنین (ع) نتواند حکومت اسلامی را دنبال کند و ادامه دهد.

وی مردم ایران را هوشمند و آشنا با مسائل سیاسی و اجتماعی دانست و آن را از برکات انقلاب اسلامی و رهبری برشمرد و با اشاره به تأثیرات عمیق پیام انقلاب اسلامی در جهان، گفت: با اتکاء به خدا، پیوند با اهل بیت و خاندان عصمت(ع) و این مردم، تردیدی نیست که این انقلاب جهانی خواهد شد.

آیت الله واعظ طبسی مسأله و جریان دو کشور مصر و تونس را مهم ارزیابی کرد و با اشاره به هم پیمانی و خدمت رسانی دولت مصر به رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب، اظهارداشت: از دست دادن مصر برای آمریکا ضرر سرمایه ای بزرگی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهمترین مسأله انقلاب اسلامی را الگوشدن برای دیگران دانست وبا اشاره به تبلیغات دشمنان علیه ایران اسلامی، بیان داشت: ما نمی گوئیم انقلاب مصر را رهبری کرده ایم اما معتقدیم عطر انقلاب اسلامی ایران در کشور مصر نیز پراکنده شده است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این مطلب که زمینه برای ایجاد حکومت اسلامی در مصر فراهم شده و فعالیت های آمریکا برای حضور بیشتر "حسنی مبارک" بی نتیجه است، ابراز امیدواری کرد: ملت مصر از فرهنگ عاشورا درس بگیرند و پیوندشان با اهل بیت(ع) بیشتر شود.

وی ، تصریح کرد: آمادگی مردم مصر برای پذیرفتن حقایق اهل بیت (ع) مشهود است.

نماینده ولی فقیه در خراسان، بر اسلام خواهی، ظلم ستیزی و رفع محرومیت به ویژه فقر فکری از جوامع اسلامی تأکیدکرد و خطاب به ملت مصر، گفت: باید مراقب رجال واحزاب سیاسی که اهل تسامح و مصالحه اند، بود.

آیت الله واعظ طبسی خاطرنشان کرد: مطمئناً با تکیه بر خدا و مردم واتحاد و همبستگی جهان اسلام، این حرکت مردمی پیروزخواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به شکست تحریم ها اشاره کرد و با بیان این که تحریم ها، مسأله مهمی بود، اظهارداشت: نظام جمهوری اسلامی توانست علی رغم این همه تحریم، گام های بلندی بردارد و مدیریت خوب رهبری و حمایت مردم موجب شد تا اهمیت تحریم ها، شکسته شود.

وی در بخش دیگری از این سخنان، وجود انقلاب اسلامی را باعث ایجاد مشکل و ضربه زدن به منافع استکبار عنوان کرد و یادآورشد: امروز این انقلاب با برخورداری از مبانی فکری، منطقی و اصولی، راه خود را با استحکام، دنبال می کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که بعضی از افراد فکر می کردند شعار صدور انقلاب اسلامی به جهان، جز ایجاد حساسیت برای دشمن، نتیجه ای دربر نخواهد داشت، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که نظام اسلامی ما دارای فرهنگ ممتاز و اندیشه برتری در جامعه بشری است که دیگران را به خود جذب و جلب می کند.

وی با اشاره به بخشی از آیه28 سوره فاطر «... إِنَّمَا یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلمَاء...»، با تأکید بر این که شایسته نیست انسانی که در مسائل اسلامی تخصص ندارد، درباره اسلام و فهم اسلامی اظهارنظر کند، پرسید: اگر فردی مطالعه تفسیر، تاریخ، حدیث و روایات نداشته باشد و با اصطلاحات معرفتی، کلامی و ... آشنا نباشد، چگونه می تواند درباره اسلام نظر دهد؟

نماینده ولی فقیه در خراسان خطاب به سیاستگذاران و مدیران کشور، گفت: باید متوجه کلام و سخن خود بود و وارد مباحث غیر تخصصی نشد.

آیت الله واعظ طبسی با مهم دانستن اعطاء عنوان اسلام شناس به فرد یا مجموعه ای از افراد، خاطرنشان کرد: اگر ایمان، علم، بصیرت و مقدمات لازم نباشد، نمی توان درباره اسلام نظرداد.

وی سخن علما و نویسندگان، درباره اسلام را به معنی یافتن و برداشت آنان از اسلام عنوان کرد و اظهارداشت: انسان باید در کنار گفتار و نوشتار اسلامی در عملکرد و رفتارش نیز این گونه باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از خصوصیات بارز امام راحل را همراهی عمل و گفتار ایشان در برداشت از اسلام دانست و اظهارداشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با بصیرت، بینش و تدبیر خود، نظرات اسلامی را بیان می نمود و بر اساس آن تصمیم می گرفت و عمل می کرد.

وی با اشاره به نامگذاری 20 بهمن 1389 به عنوان "انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، محرومیت زدایی و عدالت اجتماعی"، بیان داشت: امام خمینی (ره) این سه موضوع را به عنوان سه شعار اصلی در انقلاب اسلامی بیان نمود.

مدیرعالی حوزه علمیه خراسان، با بیان این که در پرتو عدالت اجتماعی، محرومیت، اختلاف طبقانی و استثمار از بین می رود، به تأکید بنیانگذار جمهوری اسلامی بر مردم سالاری دینی اشاره و خاطرنشان کرد: شکل گیری نظام اسلامی نیازمند پشتوانه مردمی است و به همین جهت امام خمینی (ره) از سال 1341 این تفکر را بر اساس برداشت های اسلامی بیان نمود تا برای استقرار حکومت اسلامی، پشتوانه ای قوی ایجاد شود.

عضو خبرگان رهبری بیان ولایت فقیه در جامعه اسلامی را یکی از کارهای مهم امام خمینی(ره) عنوان کرد و با بیان این مطلب که هنر ایشان سوق دادن بحث ولایت فقیه از مباحث فقهی به کلام، معرفت و اصول بود، یادآورشد: با توجه به این امر، مردم جامعه با یافته های اسلامی آشنا شدند که نتیجه آن تشکیل انقلاب اسلامی شد.

وی فشار کشورهای غربی را در دوران انقلاب از فشاری که امروز بر کشورهایی چون مصر ایجاد می شود، بیشتر دانست و اظهارداشت: ایران در آن زمان کاملاً متأثر از غرب بود و تمام قدرت های بزرگ از رژیم طاغوت طرفداری می نمودند و حتی هدف جریان هایی چون جبهه ملی، نهضت آزادی، حزب توده و ... براندازی شاه نبود بلکه مقصود آنان حضور تشریفاتی شاه و مدیریت کشور توسط این گروه ها بود.

آیت الله واعظ طبسی، افزود: تنها جریانی که به رهبری امام راحل، براندازی رژیم شاهنشاهی را دنبال و بر ایجاد حکومت اسلامی بر اساس ولایت فقیه، پشتوانه مردمی و رهبری فقیه عادل، اصرار داشت، انقلاب اسلامی بود.

وی تاکید کرد: 22 بهمن امسال باید استثنائی برگزار شود و با حضوری شکوهمند، شعار سیاسی ملت ایران در برابر سلطه گران را بیان نمود و نشان داد که در کنار رهبری راه طولانی و سخت انقلاب را ادامه می دهیم.

عضو خبرگان رهبری خطاب به کسانی که احساس تکلیف می کنند، گفت: باید مشکلات را به جان خرید و از دین خدا حمایت کرد.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان بر تقویت نویسندگان و وعاظ، فعالیت عمیق تر در مباحث علوم قرآنی و مقایسه شرایط امروز با گذشته، تأکید و با بیان این مطلب که امروز فرهنگ جهان متحول شده است، خاطرنشان کرد: مجموعه حرکت های فکری دردنیا برای ایجاد استحاله اندیشه در جهان اسلامی می باشد و اگر عمیق به بررسی مسائل نیاندیشیم، عقب خواهیم ماند.

وی بر حفظ استقلال حوزه علمیه خراسان تأکید کرد و با بیان این که این استقلال نیازمند گسترش حوزه علمی و تولید علم است، یادآورشد: باید با سعی و تلاش، استقلال علمی، فکری، سیاسی، اجتماعی و ... حوزه علمیه خراسان را ادامه داد./930/د102/ص
ارسال نظرات