۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۹۷۸۸۷
رییس مجلس شورای اسلامی:

اگر کسی از اصول انقلاب تخطی کرد باید در مقابلش موضع گرفت

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی، از دلسوزان نظام و انقلاب خواست بیش از پیش به مقوله وحدت توجه داشته باشند و با بیان اینکه اختلاف افکنی امری مذموم است، گفت: نسبت به اصول انقلاب اسلامی نباید ذره ای عدول کرد و اگر کسی از اصول انقلاب اسلامی تخطی کرد باید در مقابلش موضع گرفت.
دکتر علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي در آغاز عمليات اجرايي فرودگاه بين المللي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی نماینده مردم قم و رییس مجلس شورای اسلامی، در شب 22 بهمن، در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین (ع) قم، با تبریک دهه مبارک فجر، پیشرفت ها، برکات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار فراوان و بی نظیر توصیف کرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران از نظر اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پیشرفت های بسیاری کرده و غیر قابل قیاس با قبل از انقلاب است، تاکید کرد: باید قدر این دستاوردها را دانست و شکرگزار آن بود.

رییس مجلس شورای اسلامی، نقش ولایت فقیه را در تداوم انقلاب اسلامی بسیار برجسته و غیر قابل انکار دانست و تاکید کرد: ولایت فقیه در نظام اسلامی یک اصل مهم است و بدون ولایت فقیه کشور مشکلات فراوانی دارد.

کسانی که راه خود را از ملت جدا کرده اند، مطروده شده اند

لاریجانی در ادامه سخنان خود، بر ضرورت حفظ وحدت در کشور تاکید و با ابراز تاسف از برخی مسائل که به وحدت ملی لطمه می زند، خاطرنشان کرد: ما باید دشمنان را به درستی بشناسیم و روی اصول و مبانی نباید اختلاف داشته باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی حرکت مسؤولان بر خلاف سخن رهبری را خلاف شرع ارزیابی کرد و گفت: افرادی که راهشان را از ملت عزیز ایران جدا کرده اند مطرود شده اند، اما دیگران باید راه انقلاب را بشناسند و به مقوله وحدت بیش از پیش توجه کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: گاهی اوقات مشاهده می شود افرادی حرف های تندی می زنند و حتی علیه رهبری هم صحبت می کنند که این مساله به هیچ وجه درست نیست.

وی بیان داشت: ما موضع خود را نسبت به حوادث بعد از انتخابات به صورت صریح اعلام کرده ایم، اما برخی از افراد با غبارآلود کردن صحنه، از رهبری تبعیت نکرده و از مسیر خارج شدند؛ همان گونه که در زمان دوم خرداد در برابر جریان های انحرافی موضع می گرفتیم، امروز هم در برابر انحرافی که در خط امام و رهبری ایجاد می کنند موضع می گیریم.

لاریجانی گفت: متاسفانه برخی حرف های لیبرالی می زنند، اما در عمل طور دیگری خود را در اذهان جا می زنند؛ من تعجب می کنم برخی حرف های کذب زده می شود.

اختلاف افکنی خلاف اصول انقلاب و امری مذموم و مضر است

رییس مجلس اختلاف افکنی در جامعه را مضر و خلاف اصول انقلاب دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری منع کردند از این که سران قوا نسبت به هم حرف بزنند و باید به این مساله توجه کرد.

لاریجانی با اشاره به طرح موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد در مجلس شورای اسلامی، گفت: این مساله در مجلس بررسی شد و نسبت به وقف آن هم اخطار قانون اساسی دادند و این موضوع نباید بهانه ای شود که علیه این نهاد صحبت شود.

وی گفت: برخی می گویند که مجلس علیه دولت فتنه افکنی می کند، این مساله درست نیست، مجلس شورای اسلامی یک نهاد است و برای امور مملکت حق دارد تخصصی حرف بزند و نباید مجلس را تخریب کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در بررسی های خود سعی می کنند مصالح را رعایت کنند و نباید مجلس را تضعیف کرد، متاسفانه جریانی در کشور وجود دارد که نهادهای کشور را یکی یکی تخریب می کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی اختلاف نظر و سلیقه را امری طبیعی و خالی از اشکال ارزیابی کرد و گفت: اختلاف هایی که برای رشد کشور و بر پایه اصول باشد، به مصحلت است و نباید اختلاف نظرهایی که بین مجلس و دولت است را هو کرد، زیرا این مساله کاملا طبیعی است که دو طرف نظرات و ملاحظاتی داشته باشند.

لاریجانی ولایت فقیه، روحانیت و راه اسلام را از جمله محورهای وحدت دانست و با تاکید بر پرهیز از منجر شدن اختلافات به نزاع و تزاحم، تاکید کرد: نسبت به اصول انقلاب اسلامی نباید ذره ای عدول کرد و اگر کسی از اصول انقلاب اسلامی تخطی کرد باید در مقابلش موضع گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، انتقاد بجا و سازنده را باعث رشد جامعه و هدایت جریانات دانست و اضافه کرد: متاسفانه گاهی اوقات به اسم اینکه طرفدار امام هستیم، راه آن بزرگوار را گم می کنیم.

کناره گیری مبارک عیدی خدا به ملت ایران در شب 22 بهمن است

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سقوط حسنی مبارک دیکتاتور کشور مصر اظهار داشت: این عیدی است که خداوند تبارک و تعالی در شب 22 بهمن به ملت ایران داده است و ملت ایران هم در روز 22 بهمن حمایت خود را از خواسته به حق مصری ها نشان خواهند داد.

وی با اشاره به نقشه های استکبار و آمریکا برای مصادره جریان های بیدارگرایانه به نفع خود، تاکید کرد: آمریکایی ها نمی توانند فریبکاری کنند، امروز ملت مصر بیدار شده اند و دست آمریکا را خوانده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: قم عقب افتادگی مزمن بسیاری داشت، اما امروز خوشبختانه پروژه ها و طرح های بسیار خوبی در دست اجرا است که زمینه های توسعه بیش از پیش این استان را فراهم می کند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات