۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۹۷۹۰۳
آیت الله خاتمی در اجتماع مردم رشت:

تا وقتی سران فتنه زمامدار جریان اصلاح طلبی باشند این جریان نابود است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به جریان اصلاح طلبی در کشور اظهار داشت: جریان اصلاح طلبی باید در چارچوب قانون اساسی، ولایت فقیه و خط امام به راه خود ادامه دهد و به صراحت از سران فتنه برائت بجوید.
سيد احمد خاتمي
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در جمع مردم رشت در میدان شهرداری این شهر، با بیان این که پیام ملت ایران به دنیا اثبات شده است، اظهار داشت: شکوهی که در خیزش ملت مصر و تونس مشاهده می شود جلوه ای از شکوه انقلاب است.

وی با اشاره به اندیشه امام(ره) مبنی بر صدور انقلاب گفت: پیام انقلاب به جهان صادر شده و آمریکا و رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضروی خواندن انتقال تجربیات انقلاب ایران به سایر ملت های مسلمان، نخستین پیام انقلاب را مبتنی بودن نهضت ملت ایران بر اسلام دانست و افزود: ما هر چه داریم از اسلام و انقلاب است و امام راحل فرمودند مقصد ما مکتب ما است.

وی با بیان این که دین اسلام، انقلاب ما را به وجود آورد و دین عاملی است که 33 سال انقلاب را در طوفان توطئه ها مثل سرو مقاوم نگه داشته است، ادامه داد: همه تلاش های طاغوت برای ایجاد فاصله بین مردم و دین ناکام مانده است و مردم ایران مقاومت کردند و در مقابل توطئه های فرهنگی و اجتماعی طاغوت ایستادند.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشان از بی اثر بودن ترفند‌های طاغوت و استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: پیام انقلاب و شهدا حفظ دین و عفاف است و از این رهگذر است که انقلاب مانده و خواهند ماند.

وی با نامعلوم خواندن وضعیت مبارک، گفت: دیکتاتور مصر مانند شاه ایران می رود و مردم مصر موظف به مقاومت هستند، ملت بزرگ ایران بیش از 200 هزار شهید داد تا پیروز شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دومین عنصر پیروزی انقلاب ایران را وجود رهبری صالح دانست و گفت: در راس پیروزی انقلاب اسلام رهمنودهای امام خمینی(ره) قرار داشت و در تداوم انقلاب رهنمود های مقام معظم رهبری انقلاب را از گردنه های خطرناک عبور داده است.

وی تاکید کرد: نگاهی به عدم توفیق کامل نهضت های دیگر کشور های اسلامی نشان می دهد که نفش رهبری در شکل گیری نظام اسلامی چه قدر تعیین کنند است و ملت ایران شکرگزار نعمت رهبری بودند و هر جا انقلاب حضور ملت را طلبید مردم به صحنه آمدند.

امام جمعه موقت تهران، حضور مردم در ارهپیمایی 22 بهمن را شکرعملی از نعمت انقلاب توصیف کرد و گفت: شکر نعمت انقلاب در شکلی دیگر اطاعت همه جانبه از ولایت فقیه است.

وی با مذبوحانه خواندن تلاش های جریان فتنه برای ایجاد فاصله میان مردم و ولایت، اظهار داشت: سران فتنه در این روند ناکام مانده و خواهند ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جریان فتنه بیشترین خیانت را به آرمان های امام خمینی(ره) داشته و این جریان منحرف می داند که همه تاکید و آرزوی امام (ره) اصل ولایت فقیه بوده است.

وی با بیان این که جریان فتنه علیه ولایت شمشیر کشید و روز به روز منفور تر شد، تصریح کرد: تلاش سران فتنه برای شکستن قداست مقام معظم رهبری باعث شکسته شدن خود آنان شد.

امام جمعه موقت تهران، بصیرت را سومین عنصر تعیین کننده در پیروزی انقلاب برشمرد و گفت: مردم مصر باید بیدار و با بصیرت باشند و تا آخرین نفس و فر برای رسیدن به پیروزی مقاومت کنند.

وی با اشاره به توطئه غرب در به قدرت رساندن عمر سلیمان در مصر هشدار داد و گفت: عمر سلیمان شریک جنایات سی ساله حسنی مبارک بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: نقشه استکبار این است که عمر سلیمان رابه مرد م مصر تحمیل کند و حاصل انقلاب مصر را مصادره کند.

وی محمد البرادعی را گزینه بعدی غرب برای قدرت گرفتن در مصر اعلام و اظهار داشت: البرادعی سرسپرده غرب و عنصری صددرصد آمریکایی است.

آیت الله خاتمی، انقلاب اسلامی را مدیون بصیرت مردم معرفی کرد و گفت: مردم ایران در نهم دی سال 88 به صحنه آمدند و نشان دادند که از سران فتنه به عنوان سر سپردگان به عرب نفرت دارند.

وی با بیان این که سران فتنه هنوز پیام ملت ایران را درک نکرده اند، اذعان داشت: سران فتنه با عدم توجه به پیام مردم خود را به زباله دادن تاریخ فرستادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به جریان اصلاح طلبی در کشور، اظهار داشت: تا وقتی سران فتنه زمامدار جریان اصلاح طلبی در کشور باشند جریان اطلاح طلبی در کشور نابود است.

وی اضافه کرد: جریان اصلاح طلبی باید در چارچوب قانون اساسی، ولایت فقیه و خط امام به راه خود ادامه دهد و به صراحت از سران فتنه برائت بجوید.

آیت الله خاتمی، وحدت و یکپارچگی را از دیگر عوامل پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: وحدت و یکپارچکی از عوامل پیروزی نقلاب و تجربه قابل انتقال به قیام مردم مصر است.

وی تاکید کرد: مردم ایران علی رغم اختلاف سلیقه‌ها به رهبر مقام معظم رهبری یکپارچگی خود را حفظ کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مردم جامعه رابه حفظ هوشیاری در خصوص توطئه های غرب فراخواند و گفت: نقشه دشمن ایجاد تفرقه بین صفوف مردم است.

وی با بیان این که با حفظ اختلاف سلیقه می توان متحد بود، تاکید کرد: 22 بهمن نمایش وحدت ملت ایران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فصل الخطاب همه اندیشه ها را بیانات مقام معظم رهبری دانست و گفت: در صورت توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری، دشمنان نمی توانند در بین مردم و مسؤولان اختلاف ایجاد کنند.

وی هدف دشمن را ایجاد اختلاف بین مردم و مسولان دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان اختلافات خود را رسانه ای نکنند و اختلاف سلایق خود را در محافل خصوصی و مجالس طلبه گونه حل و فصل کنند.

امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر از سخانان خود با تاکید بر توجه مردم مصر بر ایجاد وحدت و یکپارچگی در قیام خود، اعلام کرد: ملت مصر می تواند با وحدت کلمه کشتی طوفات زده انقلاب خود را به ساحل پیروزی برساند.

وی در پایان با ضروری خواندن گرامیداشت شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: مردم با برپایی مراسم مختلف امروز و امشب را گرامی بدارند./950/پ201/س
ارسال نظرات